Csizmadia Éva üzente 13 éve

Kedves Vili!
Nem biztos hogy mindenkinek mártírrá kell válnia hogy megvilágosodjon.
A szenvedést nem Isten méri ránk . Az a szenvedés amely kívülről érkezik erőszakos módon, szeretted, vagy szeretteid elvesztésével , még ha hiszed is hogy egy nemesebb létformába érkezik ,olyan iszonyatos fájdalommal jár ami nem köthető össze erkölcsi megtisztulással. Van aki a szenvedést túl sem éli és megtébolyodik. A magad által felvállalt szenvedés az amit Istenért teszel, az egészen más tartalmú fájdalmat hordoz. És ez az ami hozzá tud emelni, a fénybe. A szenvedés fogalmát nem szabad egyértelműen Isten eszközének tekinteni a mi megvilágosodásunkért, hisz ebből megint az a paradoxon származik hogy nem létezik a gonosz által okozott szenvedés, azaz nem létezik a gonosz. De igen létezik.És a harcban az értelmes ember az aki Isten mellett voksol még akkor is, amikor a gonosz oly mértékben sebzi meg hogy ezzel Istent akarja a lélek kárhoztatni. Ez a célja! Nézz körül a világban hány ártatlan lélek szenved a gonosz okozta szenvedéstől. A BIBILIÁBAN valahol olvastam de nem tudom hol , TE rögtön rá fogsz ismerni: " Ne vesd magad oda az oroszlánnak!" Azaz ne vállalj mártírszerepet ott, ahol Isten ilyet egyáltalán nem vár el tőled, sőt a magad okozta idéző jelben kakiból amit magadra vontál ki akar hozni. Az ember Isten temploma, hisz ha Istent szereted , benned lakozik! Hát vigyázz rá, óvd, a tiédet is és másokét is. Bocsássatok meg , bár ki olvassa, mert én mindig csak az erkölcsi tanításra koncentrálok, és nem igazodom ki a fejezetek között. Köszönöm!

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

szia

Sabrag mágusbá talán épp zavaros időszakban fogott eme íráshoz, vagy idegtől hajtott:
"Hol van az isteni akarat, tudás, mindent látás, hallás, amíg a gonoszság munkálkodik az emberben, hogy leállítsa a szenvedések okozóját?"
Isten bennünk van akkor is itt is, meg mindig is...mindenhol,
a mennyekben érzed magad vagy akár a pokolban, az az isteni szikra az életeken túl is ragyog szíveinken ... tényleg nem könnyű látni a saját vérsejtmag villamosságát, de az nem is elképzelhetetlen, hogy mindezáltal világosodik meg bennünk a tiszta fény - egy jó út -, és ami "hajtja" az a minden lény iránti szeretet, egyébként a béke éke tisztán ragyogó fehér fény.

üdv

Válasz

Csizmadia Éva üzente 13 éve

Kedves Mátis Évi!

Köszönöm kedves szavaidat!
Küldök neked egy ölelést!

Válasz

Mátis Éva üzente 13 éve

Kedves Évi!
Előző bejegyzésem nem neked szólt, hanem a cikk eredeti kérdésére
válaszoltam, megerősitve véleményemet. Ha rákattintassz az
előzményre elolvashatod mit irtam, és láthatod, sok mindent
hasonlóan látunk, csak más szemlélettel és szóhasználattal.
Üzenetem teljesen általános volt, senkinek nem szólt személy szerint.
Ha elolvasod, láthatod, hogy kiket kritizáltam.
(Kettőnk üzenetváltását, udvarias válaszoddal lezártnak véltem, igy
mit irhattam volna? Legfeljebb annyit, hogy "jó"! Mármint jó döntés
elolvasni az ajánlott könyvet. Tanácsként annyit fűzhetek hozzá, hogy
ne add fel a kezdeti körülményes bevezetőnél, mert ha ezen átrágod
magad, csodálatos mesevilágba kalauzol az iró, Thomas Mann.)

Válasz

Csizmadia Éva üzente 13 éve

Kedves Mátis Éva!
Nem megbántani akarlak, hisz látom hogy igaz szíved van, de Neked sem kell Isten védelmére kelned, legalábbis nem irányomban. Nekem szív melengetőbb élmény az Új testamentum olvasása mint az Ó testamentumé és hiába is tagadnám , velem ez így is marad. " A teremtmények " okozta károkért nem felelős az Igaz Isten de ha létezik az abszolút jó, akkor botorságnak tartom az abszolút rossz létezésünkbe való befurakodásának tagadását. Ha megtagadjuk az abszolút rossz létezését, akkor, az abszolút jó létezése is utópia.Akkor nincs mivel magyarázni az emberek nem hétköznapi hanem annál sokkal súlyosabb gyarlóságait. A mi társadalmi felelősségünk hogy a mi törvényeink is legalább annyira védjék az egyén életéhez való jogát mint a tóra, vagy más népek Isten hitéből származó törvénykönyvek.De Jézus tanítása mindenek felett áll!

Válasz

Mátis Éva üzente 13 éve

Csak felelevenitem az egy évvel ezelőtti bejegyzésemet, a cimben
felvetett eredeti kérdésre; "Kell a szenvedés Istennek?"
Nevetséges és hiábavaló Istenen számon kérni az emberi gyarlóság
következményeit. Sem a Torah, sem a Biblia, sem a Korán Istene
-ami ráadásul egy és oszthatalan- nem felelős a "teremtményei"
által okozott károkért.
A szent könyvek forgatása nem árthat senkinek, ellenkezőleg,
mindenkinek ajánlott! "Olvassátok az Irásokat!" "Emlékezzünk
régiekről!"

Válasz

Csizmadia Éva üzente 13 éve

Kedves Mátis Éva!

Valóban hiányos a BIBLIAI ismeretem, de az Ó testamentum teljes méretében, és szárazságában még felnőttként is nehezen emészthető, mondhatni unalmas. Azt elfogadom hogy ez az írás a zsidó nép törvényeit fogalmazta meg. Abban is egyet értek hogy a szeretet egyetemes megnyilvánulása minden törvényt felül ír. Abban is biztos vagyok hogy minden ember szívében ott a szeretet csírája.Sajnos abban is biztos vagyok hogy a szeretet növénykéjét senki nem képes ön erejében kinevelni.
Ezért van szükség arra hogy aki nem kap elég szeretetet a környezetéből, az jó időben megfelelő minőségű szépirodalomból táplálkozhasson legalább addig, amíg Isten egyszer csak meg nem szólítja.Utána, szép lassan rá jön hogy szeretet éhsége kielégíthető.Ha ad, kapni is fog, és ezzel egyre kevesebb lelki problémát fog bevonzani. Az Írok, költők hivatása az , hogy nagyon finoman , erkölcsi tanítást közvetítsenek az EMBER , emberi RANGJÁHOZ vezető úton. Az ajánlást megköszönöm! Elolvasom ! CS. Éva!

Válasz

Mátis Éva üzente 13 éve

Kedves Cs. Éva!
Azt irtad, hogy Neked a "BIBLIA történetiségét a Nagymamád tanitotta
gyermekkorodban egy képes BIBLIÁBÓL!" és már akkor sem értetted,
hogy...."Isten miért nem mutatja meg magát akkor, amikor a
kiválasztott nép KIVÁLOGATÓDÁSÁBAN 2 testvér közül a CSALÓ jut
érvényre és ennek a népe megy tovább az Isteni nép Jogán..." ?
A bejegyzésed alapján látom nincs is szándékodban már
felnőttként Ószövetségi történeteket olvasni, de ha valóban jó
szépirodalmat akarsz olvasni, szivesen ajánlom a "CSALÓ történetét"
Thomas Mann tollából. A József és testvérei talán megváltoztatják a
véleményedet, és egészen új életszemléletre ébredsz!
Velem is ez történt, azért mertem megemliteni. M. Éva

Válasz

Mátis Éva üzente 13 éve

Jézus ismerte és hirdette a prófétákat, és gyakran hivatkozott
a zsoltárokra:"nem azért jötöttem, hogy eltöröljem, hanem hogy
betöltsem a törvényt!" Az Ószövetség alapszava a TÖRVÉNY, az
Újszövetségé a SZERETET. A jézusi törvény a szeretet lett.
A tiz parancsolat egyre lett leredukálva, de ez az egy magába
foglalja az összes megelőzőt. Mert ha szereted a felebarátodat,
akkor nem ölöd meg, nem rabolod ki... stb.

Válasz

Batori Zoli üzente 13 éve

Koszonom Eva,hogy kigyelmeztettel!En igyekszem hetkoznapi nyelven irni,s lam ez nem mindig sikerul.Azt hiszem neveltetesem tul eros befolyassal bir.Azt gondolom,az emberek,az Isten hivasat szivesebben meghalljak,ha hetkoznapi nyelven kozvetitjuk azt.Ezert csereltem le kedves Karoli Bibliamat egy"Jeromos Bibliara".Ugyanis az a patinas nyelvezet egy regmult idot idez fel bennunk,pedig Isten ma is szol.

Válasz

Mátis Éva üzente 13 éve

...Viszont nem kell különbséget tenni, nincs "vérfagyasztó különbség"
az Ó és Új Testámentum könyvei között, mert azok szervesen
összetartoznak. Az Ószövetség és az Új szövetség együtt képezi a
keresztény bibliát. Az Ószövetség alapja a héber nyelvű Tora,vagyis Mózes
öt könyve, a Zsoltárok, a próféták könyvei és egyéb szent iratok.
Mindezek más sorrendben összeállitva, cimekben eltérően, mint a
Tanakh - a Zsidóság szent könyve.
Az európai kultúra júdeó-keresztény alapokon nyugszik, amelynek
alapkönyve a görög Szeptuaginta és a latin Vulgáta.
Már ez önmagában mutatja, hogy milyen emberfeletti küzdelmeket
jelentett a Magyarságnak -ősi kultúrájával és nyelvével fennmaradni,
túl élni és alkalmazkodni Európa szivében egy másféle hitvilág alapjain.

Válasz

Csizmadia Éva üzente 13 éve

Kedves Zoli!
Te már gyakorolni vagy képes Isten természetét, és igékkel tanítasz.
Irigyellek érte. Én óvatosabb vagyok, és lázadóbb.Amit írtál elfogadom. Én másképp szeretem Istent.Én megpróbálom megmagyarázni az embereknek, hogy hol rontottuk el és világi nyelven értekezem a világban élő hitetlenekkel, (ateistákkal ) hogy azonosságokat találjanak magukban az Istenivel.Ez is egyfajta ÚT, talán segít.

Válasz

Batori Zoli üzente 13 éve

Jezus,ugy szuletett meg,mint barki.Szuletesekor nem hozott magaval ismereteket,"csak"ismeretszerzesre,csodatetelekre alkalmas geneket,kepessegeket,melyeket az Istennel valo kapcsolata reven rendkivuli modon,es mertekben felhasznalt.Igy jutott az igaz Isten ismeretere,es sajat szolgalata mibenletere.Szulei igen kozel voltak az esszenusok hitvilagahoz,erkolcsi rendszerehez.Ebben a szellemisegben novekedett.Nyilvan mas istent nem tanithattak neki szulei,mint a zsidok Istenet,bar amint korabban emlitettem,igen torz modon.Jezus,Atyjaval valo allando kapcsolata reven ismerte meg Ot teljes mivoltaban.(Ha mi is olyan egeszseges geneket orokolnenk,mint O,es olyan kapcsolatban lennenk Vele,mint Jezus,minket is olyan kepessegekkel ruhazhatna fel,mint lenye darabjat.....A "Csalo".Valoban nagy kerdes.Jelleme elete vegeig csalo,s hogyan lehetett Isten valasztottja?Megcsak Jakob,de en,aki semmivel sem vagyok kulonb nala,sot...mikent lehetek kivalasztott szolgalatara(s ez nem ketseges,hisz en Ot valasztottam istenemme,s igy valasztottja vagyok),lenye bemutatasara?....Igen fontos tudnunk a kivalasztottsag celjat!Minden aldas,MINDEN ALDAS!,melyet oszt valasztottjainak,a szolgalat-AZ EMBERISEG SZOLGALATA -celjara adatott.Visszael az aldassal az,aki megtartja azt maganak!!!Nem olyan kivalasztas ez,mint amikor egy alom macska kozzul kivalasztunk egyet,hogy azt megtartjuk,es a tobbit a sinterhez visszuk!!!Isten Minden ember udvosseget vaggya,s ennek a legfobb celjanak az eszkoze a kivalasztas,hisz azoknak,akik megvetik Ot,mikent adna olyan aldasokat,melyek az emberiseget szolgalnak?Az isteni aldas NEM az ember hizlalasat szolgalja,hanem az aldott ember kornyezete boldogulasat.(Latsd Abrahamot,aki epp oly kemenyen dolgozott,mint szolgai,es epp azt az etelt ette,mint ok.A biztonsagot-anyagit,es fizikalist-,a joletet,az Istennel valo kapcsolatot biztositotta kornyezetenek.Semmiben masban nem kulonbozott az Istentol vett javak elvezeteben,csupan kuldotteivel valo szemelyes kapcsolataban.)....Az Oszovetseg egy hu dokumentuma annak,hogy az ember,-az Istentol valo elszakadasa kovetkezteben- milyen feledekennye valik,es ismereteit milyen fantaziakepekkel egessziti ki,mellyel onmagat vetiti bele a Teremtobe.Az Ujszovetseg pedig bemutatja azt,hogy az Alkoto milyen messzire elment a szeretet gyakorlasaban,hogy a buneiben vergodo ENBERT kiragadja onmaga valasztotta posvanyabol,ha erre vagya tamadna(....valaki hiszen obenne...).

Válasz

Csizmadia Éva üzente 13 éve

Kedves Zoli!

Sajnos nem vagyok meggyőzve, bár roppant hálás vagyok érte hogy elolvastad és véleményezted az általam leírtakat.Meggyőződésed hogy minden aszerint igaz, amit a BIBLIA tartalmaz. Nekem a BIBLIA történetiségét a nagyanyám tanította gyermekkoromban,egy szép képes BIBLIÁBÓLl és nem értettem már akkor sem hogy az az Isten aki megmutatja magát látomásokban és hangokban, akkor miért nem mutatja meg magát akkor, amikor a kiválasztott nép kiválogatódásában 2 testvér közül a csaló jut érvényre, és ennek népe megy tovább az Isteni nép Jogán.Én csak akkor nyugodtam meg bár, akkor sem teljesen amikor az Új szövetséget kezdtem el olvasni.Nem, én nem arról beszéltem hogy Jézus nem Ismerte az Igaz Istent,hanem arról, hogy Ö az egyetlen, aki tudja hogy KI az Igaz Isten.Ezért kell rajta keresztül imádkoznunk Istenhez!Minden esetre ez is alá támasztja a szkepticizmusomat hogy a választott nép Istene azonos a TEREMTŐ ISTENNEL!

Válasz

Batori Zoli üzente 13 éve

Erdekes okfejtes!...En ugyhiszem a Jezus altal tanitott,es az oszovetseg Istene egy es ugyanaz a leny.A kulonbseg az ismeretben van.Az Oszovetseg iroi Istent ihletes(sugallat)alapjan ismertek meg,s az irasaikat nyilvanvaloan befolyasolta korabbi ismeretuk,es sajat szemelyiseguk.(Igy lehet Mikeas profeta konyveben 400 kulonbozo szo,mig Salamoneban 6000.)Jezus,-mivel tokeletes kapcsolatban volt Atyjaval-kozvetlen informacioval rendelkezett lenyet,jellemet illetoleg.Az azonban ugyhiszem eros tulzas,hogy az Oszovetseg nem tartalmaz pozitivan ertelmezheto erkolcsi tanitast.Ha csupan a 10 parancsolat masodik felet nezzuk,az mind az ember iranti szeretetrol szol.(Olvasd egyenkent,es probald annak megszegeset a szenvedo alany szempontjabol elemezni!)Ha Bolcs Salamon irasait,vagy a Zsoltarokat olvassuk mind hemzsegnek a leg kivallobb erkolcsi tanitasoktol(hogy a leg szembetunobbeket emlitsem csupan)...."Bocsanatos bun",ez a kifejezes a R.Katolikus Egyhaz talalmanya,es semmi koze a Bibliahoz.Mivel a R.Katolikus Egyhaz ugy tanitja,hogy az aktualis papa Isten foldi helytartoja,jogot formal akar a Bibliaval ellentetes dolgokat is torvenybe foglalni,s hiveit annak kovetesere kenyszeriteni.Egy ilyen talalmany a"karhozatos,es bocsanatos bun" fogalma is...."Valasztott nep".Igen Isten kivalasztott egy nepet,hogy megorizze az O lenyenek ismeretet(mint emlitetted gyalazatos modon teljesitettek ezt a kovetelmenyt),masreszt aldasaik reven-melyet ezer generaciora igert a Teremto-az emberiseg aldasara kellett volna elniuk,kozvetitve azt,amit kaptak.No ez utobbi,ha lehet meg gyalazatosabban sikerult.Ennek kovetkezteben a kivalasztottsagukat elvesztettek szolgalatuk,es kuldetesuk tekinteteben Jezus megfeszittetesekor.Ma is kivalaszt szolgalatra,es kuldetesre embereket,megpedig azokat,akik Ot valasszak Istenuknek.(A szabadakarat szerint tehat BARKI valhat kivalasztotta.)..."nem ölette meg a fiát" Ez osszetett kerdes.Mivel az Isten igazsagos,minden vetkezonek(tehat minden embernek) meg kellene semmisulnie.Megoldas,hogy az Alkoto aldozza fel onmagat helyettes bunhodokent.Jezus nem egy masik isten,hanem az egy Isten egy megnyilatkozasi formaja.Mivel nem ember,ezert emberekre alkalmazhato fogalmakba felelotlenseg bezarni Ot.Igy lehet ugy igazsagos,hogy kegyelmes is egyidoben,hisz a bun arat lefizette helyettunk.

Válasz

Csizmadia Éva üzente 13 éve

Különbséget kell tenni az Ó testamentum ,és az Új testamentum között!!Óriási és vérfagyasztó a különbség!
Az Ó testamentum az egyetlen , a választott nép történetiségét írja le, mely mellőz mindennemű pozitívan értelmezhető erkölcsi tanítást.Kezdve azt a teremtés leírásával, ami tele van ellentmondással, aztán az az Isten aki kiválasztotta ezt a népet ,folyamatosan szelektálja , és pofozza,a megmaradhatókig, majd a maroknyi népcsoportnak megkegyelmez,és Istenévé válik!.Jézus tudomásom szerint nagyon sokat prédikál az Atyáról,az Igaz Istenről, de vajmi keveset utal az Ó testamentumban szereplő Istenre!Lehet hogy én nagyon tájékozatlan vagyok, és szkeptikus, de ami az Ó testamentumban még bocsánatos bűn, sőt kívánatos,az az Új testamentumban már Isten törvényébe ütköző cselekedet!Szerintem nem az Igaz Isten vált engedékenyebbé, velünk, hanem egyszerűen az az Isten akiről Jézus tanításai szólnak a Teremtő Isten, kígyó és almafa nélkül.A másik kicsoda?Aki felkínálja az almát, aztán megbüntet mert ettél belőle! Rátok bízom! És kik azok akik Jézus keresztre feszítése mellett tettek voksot?A Teremtő Isten népe? NEM! A jó és a rossz harca!! Emlékezzetek!? Akkor és most!A teremtő Isten nem ölette meg a fiát, de vértanúsága példa értékű!Jézus tudta hogy KI és Miért ölette meg. Azért ölették meg mert a gonosznak az erőszakon kívűl nem volt más eszköze, hogy elnémíttassa.A kis naív feltételezte hogy Jézussal sírba száll az Igazság!Majdnem igaza lett! Egy valamire nem számított! Arra hogy a teremtő a mindenható. és Ő csak eszköz.

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

A hétséges Teremtő Isten, a hétséges hang, a hétséges mennydörgés, a hétséges fény, teremté a világot hétségessé, teremté az embert saját képére fényére hasonlatossá, hétséges lényiséggé.
Minden hétség hétségesen nyilvánul meg mikro- és makrokozmikus szinten egyaránt.

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

A bermalas,a gyonas,az olajjal megkenes,es a papi szentseg nem kotheto Krisztustol rendelt jelnek,s a keresztseg katolikus gyakorlata,valamint az eukarissztia katolikus formajat sem Krisztustol kaptuk oroksegul.

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

A 7 szentseg neven ismert fogalom ezeket foglalja magaba:Kereszseg,bermalas,eukarisztia,bunbocsanat,olajjal megkenes,hazassag,papi felszenteles.Az ortodox szentsegekrol nem irok,mert azt kevek ismerik.Ugyhiszem ezekrol egyikotok sem irt.Mivel ezek megfogalmazasa a kozepkor kezdeten tortent,a 3. szazadtol az ujkor kezdeteig tart a kozepkor.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

hét szentség: Krisztustól rendelt látható jelek, amelyek a megváltás kegyelmeit jelképezik és közvetítik

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

ne hujítsé má, mindketten választ adtunk kérésedre, de te direkt figyelmetlenséget tanúsítasz, hol van benned az önfegyelem?

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

szia jó észkat tekam álmogy szépeket szia :) zsuzsi vagyokmert nevem meg valtozoto egy csepet

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

A 7 szentsegre meg mindig nem valaszoltal.

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

Az elvont tekervenyes Triszmegisztosz idezeten kivul ki tudnad magad fejezni ezen a foldon elo magyar nyelven?Mondjuk sajat szavaiddal,hogy az ezoteriatol messze elok is erthessenek valamit.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A „Valóság e Világát” csakis a Magyarázat szavaival írhatjuk le „Fényes csillag, mely lehullott az Örökkévalóság szívéből; a remény világító tornya, amelynek Hét Sugarán csüng a Létezés Hét Világa.” Valóban így van; mert ez az a Hét Világosság, melynek visszaverődései az emberi, halhatatlan Monádok - az Átman, vagyis az emberi nem minden teremtményét besugárzó Szellem.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A Hét minden népnél szent szám volt. De egyik sem alkal­mazta fiziológiai szempontból anyagiasabb célokra, mint a héberek. Ezeknél a 7 főleg a nemző szám volt, 9 pedig a hím ható szám, (causative number) és a kabbalisták kimutatják, hogy a két szám צע (90, 70)-t, vagy étz-ot, - „Éden Kertjének Fáját”, a negye­dik faj „kettős hermafrodita vesszőjét” alkotja.

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

A Pistis Sophia-ban, mely a Szent János Jelenések könyvénél régebbi munka és úgy látszik, ugyanabból az iskolából való, Christos** ehhez a hét-magánhangzós istenhez küldi a beavatásra pályázót. A „Hét Mennydörgés (Kígyója) ejtette ki ezt a hét magánhangzót”, de „Pe­csételd be, amiket a hét mennydörgés szála, és azokat ne írd meg”, mondja a Jelenések könyve1. Keresitek-e ezeket a rejtélyeket? - kérdi Jézus a Pistis Sophia-ban. „Nincs ezeknél (a hét magánhangzónál) felségesebb rejtély, mert ezek viszik lelketeket a Világosságok vilá­gosságára" - azaz az igazi bölcsességre. „Ennélfogva az összes rejtélyek közt, melyeket kerestek, a Hét Magánhangzónak és NEGYVENKILENC Hatalmának, és számainak rejtélye a legfelségesebb”. Indiában ez volt a Hét Tűznek és negyvenkilenc tüzének vagy meg­nyilvánulásának, vagy ami ugyanaz, „számáinak”*** rejtélye.

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

A hindu Katakopanishad-ban*, Purusha, az isteni szellem, már előbb megvan, mint az ős-anyag, és egyesülésükből ered a világ nagy lelke”, Maha-Atma, Brahmâ, az Élet Szelleme1, stb. stb2. Ezenkívül e tárgyról sok bájos allegória elszórva a brahminok szent könyveiben található. Az egyikben ez a nőnemű teremtő eleinte csíra, azután egy égi harmatcsepp, gyöngy, és végül tojás. Ezekben az esetekben - amelyekből annyi van, hogy nem lehet külön-külön felsorolni, - a Tojásból születik a négy elem, az ötödiken, az Éteren** belül, és a tojást hét burok veszi körül, amelyek később a hét felső és a hét alsó világgá válnak. Kettétörik, héjából lesz az ég, a tojás sár¬gájából a föld, s a fehérje alkotja a földi vizeket. Vagy pedig Vishnu jő ki a tojásból lótuszvirággal a kezében. Vinata, Daksha egyik leánya és Kasyapa-nak (az „Időtől származó ön-szülött”-nek, a mi világunk hét „teremtő”-je egyikének) a felesége, tojást hozott létre, melyből Garuda, Vishnu hordozója, született; az utóbbi allegória csak a mi Földünkre vonatkozik, mert Garuda a nagy Ciklus.

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

A „nagyon régi Könyv” az az eredeti munka, melyből Kiu-ti sok kötetét összeállították. De nem csak ezeknek és a Siphrah Dzeniouta-nak szülője ez a kis könyv. Tőle ered még a Sepher Jezirah3 is, amelyet a héber kabbalisták Ábrahám patriarchájuknak tulajdoníta¬nak(!), továbbá a Shu-King könyve, Kína eredeti Bibliája, az egyiptomi Thoth-Hermes szent könyvei, a Purana-k Indiában, és a kaldeai Számok Könyve, de maga a Pentateuch is. A hagyomány azt mondja, hogy Sen-zar-ul van megírva, a titkos papi nyelven, hogy „Isteni Lények” diktálták a Világosság Fiainak Közép-Ázsiában, az 5. faj (ez a miénk) legelején. Mert volt idő, amikor nyelvét (a Sen-zar-t) minden nemzet Beavatottja ismerte, mikor a toltékok ősei épp olyan könnyen értették meg, mint az eltűnt Atlantisz lakói, akik viszont a Mánushi-ktől, a 3. faj bölcseitől örökölték, utóbbiak közvetlenül a 2. és az 1. faj Dévá-itól tanulták. Az Isis-ben említett „ábra” ezeknek a fajoknak, és a mi 4. és 5. fajunk emberiségének fejlődé¬sére vonatkozik a Vaivasvata Manvantarában vagy „Kör”-ben. Minden kör az emberiség hét korszakának juga-iból áll. Ezekből négy elmúlt a mi életciklusunkban, és majdnem elértük az ötödik középpontját. A régi könyv leírja a Világegyetem fejlődését, és megmagyarázza mindennek eredetét itt a földön, beleértve a fizikai embert is. Megadja a fajok igazi történetét az elsőtől az ötödikig (a miénkig), de azon túl nem megy. Egyszerre vége szakad a Kali Juga kezdetén, éppen 4989 évvel ezelőtt, Krishna, a ragyogó „Napisten,” az egykori hős és újító halálakor.
Nincs különbség a keresztény apostol mondása: „Benne élünk, mozgunk és vagyunk”, és a hindu Rishi-é között: „A Világ¬egyetem Brahman- (Brahmâ-)ban él, tőle ered és hozzá visszatér”; mert Brahma (semleges) a meg nem nyilvánult, ez a világegyetem in abscondito; Bralmâ pedig a megnyilvánult, a Logosz; Mivel mindkettő a Beavatott Apostol Istene és a Rishi-é, a meg nem látott (unseen) és a látható TÉR. Az ezoterikus szimbolizmusban a Tért „a Hét¬bőrű Örök Anya-Atyának” nevezik. A meg nem különböződött felületétől a megkülönböződött felületéig hét rétegből áll.
A fejlődési folyamatnak arra a hét nagy fokozatára vonatkoznak, és azt a hét fokozatát írják le, amelyekről a Purana-k mint a „Hét Teremtés”-ről, és a Biblia mind a Teremtés „Napjai”-ról szólnak.
Tudjátok meg, amit mi, az Első Héttől származottak, amit mi, az Ős-Lángból születettek, Apáinktól hallottunk....
Titkos Tanítás

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

Három csarnokon át vezet az út, óh törődött vándor fáradalmaid végéhez. Három csarnok visz, óh Mára győztese, a lét három állapotán (14) át a negyedikbe (15) és onnan a hét világba., az. örök béke világaiba (16)

Íme, te lettél a világosság, te lettél a hang, magad vagy önmagad Mestere és Istene. Magad vagy keresésed tárgya: a meg nem szűnő HANG, amely végtelen időkön át zeng, amely változatlan és bűntől mentes, a hét hang egységes hangban,

40. A rádzsa-jóga szerint a fejlődés minden fokát egy-egy mértani alak szimbolizálja. Ez itt a szent háromszög és ez megelőzi a dháraná-t. A háromszög a magasrangú csélá-k jele, egy másfajta háromszög a magasrangú beavatottaké. Szimbólum az „ÉN” is, amelyről Buddha beszélt és amelyet a Tathágata testi formájának jelképéül használt, miután a pradzsnyá három módszere alól felmentést nyert. Ha egyszer a tanítvány a bevezető és alacsonyabb fokokon már áthaladt, nem a háromszöget látja többé, hanem a ...-t, a ... összevont formáját, a teljes hétséget. E szimbólum valódi formáját itt nem közöljük, mert csaknem bizonyos, hogy a sarlatánok rávetnék magukat és szemfényvesztő céljaikra felhasználva megszentségtelenítenék.
H. P. Blavatsky
A CSEND HANGJA
A mű, amelyből fordítok, része egy sorozatnak, amelyből a Titkos Tanítás alapjául szolgáló A Dzián Könyve versei is valók.
Nágárdzsuna legendája azt mondja, hogy a nagy misztikus művet, a Paramarthá-t éppúgy, mint az Arany Szabályok Könyvé-t is a Nágák, vagy Kígyók -így nevezték az ősi Beavatottakat - ajándékozták a nagy Arhát-nak

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

Nézd a hét alapvető világot is, melyeket örök rend szerint készítettek, s amelyek együtt, de saját menetük szerint az örökkévalóságot teljesítik. Nézd, minden fénnyel telt, anélkül, hogy bárhol is tűz lenne.”

„A mindenség hét körben nyilvánult meg, és az istenek csillagruhákban mutatkoztak meg a csillagrendszereikben. A természet, minden nézetével, a benne jelenlévő istenek segítségével szerves renddé tétetett, s az őt körülvevő kör, és az azt övező asztrális felhő keringését az isteni lélegzet hajtotta.”
Hermész Triszmegisztosz

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

A "hetseges teremtes" kifejezest nem ismerek.Kerlek magyarazd meg a fogalmat!

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

Talan sorold fel a 7 szentseget,es mar kesz a valasz.

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

Ezt irod a Szent szo ertelmerol:"szeplotlen tisztasag"Hogyan lehetet szeplotlen tiszta egy nap(II Moz.20:11);egy hegy (Zsolt 15:1);egy haz (Zsolt 5:8);egy varos(Ezs 64:10);hus(Jer 11:5);az oltar,es az azok kornyezete(II Moz 29:37);Izrael egesz nepe(V Moz 7:6;Csok(II Kor 13:12);a megvaltott nep(I Pt 2:9)

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

A WIKIPÉDIA szerkesztésébe bárki beleírhat .
Csak be kell jelentkezni és már szerkesztheted is. A kiválasztott fogalomhoz bárki bármit beleírhat.
Ha igaz, ha nem!

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

Honnan számolod a középkort Zoli???

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

Kimerjük -e jelenteni, hogy a hétszentség, vagy a hétséges teremetés középkori eredetű és nem régebbi?

Biztos vagy benne?

A középkori, vagy régebbi értelmezéshez kell leásni, mélyebbre mint az internetes Wikipédia!!!!

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

A Wikipédia számomra nem jelent semmilyen szakmai tekintélyt!

Ez nem hivatkozik, semmilyen eredetre, hogy a mi szent szavunk honnan ered.
Csak kijelenti.
A Révai Nagy lexikona, akár más forrás, mely a szó tövét vizsgálva a fogalom gyökeréig hatolva mondja meg egy szó, fogalom jelentését.

WIKIPÉDia???
Ugyan már!

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

Amint a hetszentseg is kozepkori fogalom,igy a valaszok is a kozepkor ota hasznalatos ertelmezest meritettek ki.

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

A magyar Wikipedia is elosszor az elkulonultet jelzi,majd atter a kozepkori katolikus,es keleti ertelmezesre.

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

Keresd a" Holly "kifejezest a Wikipedian,s annak is a Judaism cimszo alatt(mivel a Bibliaban elosszor az Oszovetseg hasznalja a kifejezest).Ha nem tudsz angolul,gondolkozz el,hogy mikent nevezhet egy napot,targyat angyalokat,embert es Istent is egyugyanazon kifejezessel szentnek?

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

A héber kadosh kifejezés alapjelentése: szeplőtelen tisztaság.

Szerintem is megfeleltünk erre a kérdésre. :))))

Válasz

Mátis Éva üzente 14 éve

A görög HAGIOS, a héber KADOSH, a latin SACRA, a szanszkrit
SANDU - szavak mind a szent szó szentséges , vagyis isteni eredetű,
vagy a" szent és sérthetetlen" értelmezésben használatos szavak.
Ez utóbbi a sacrosantus , amikor duplán szerepel a szentség.
A santus egyébként egyházi zeneművek , pl. misék egyik tétele is.
Az elkülönülés, amiről Zoli beszél, valószinűleg a szentély változatra
vonatkozik. A szent és a profán soha nem tartozhat egy kategóriába,
mert az sacrilégium - szentségtörés vagy megszentségtelenités lenne.

Zoli eredeti kérdésére, hogy mit jelent a SZENT szó?-
"hétszentség", hogy megfeleltünk. Vagy nem?

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

a szentről eszembe jött a szanszkrit samatha - nyugalom, mely arról szól, hogy Isten nyugalmat lelt a saját lélekben és a "bölcsességének a szemét" érzékelem a fej felett ragyogni glóriaképp'...talán nem túlzás, hogy a szent az isteni szemet jelöli spirituális szemszögből nézve

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

A szent szó teljesen egyezik a saint szóval. szent hely tiszta hely, szent. szentel alapszava szent, melynek jelentése: tiszta. ...

A Révai Nagy Lexikon: A latin sancti... tágabb értelemben mindazok, akik a földön Istennek híven szolgáltak..........

A latin-magyar online szótár használatakor, akár a sancti, akár a sanctus szó magyar jelentésénél nem az elkülönült szó van!!!

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

A Biblia,az Isten dolgaira valo elkulonites ertelmeben hasznalja,es abban nem jelent minosegjelzest.

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

A "szent"kifejezes elkulonitettet jelol.Eredeti jelenteset tekintve profan dolgokra is vonatkoztattak,s igy lehetett egy bot jaras segedletre elkulonitett,vagy valami jelzesere.Az utobbi korok egyre inkabb kisajatitottak ezt a fogalmat.Az elso leg sulyosabb elkulonites ertelmezese szerint Isten dolgaira elkulonitett szemely,targy,vagy ido.A Katolicizmus tovabb szukitette torzitassal annak ertelmet,miszerint kulonlegesen jo ember.Ez utobbi ilyen tevedessel valt a koztudat reszeve.

Válasz

Mátis Éva üzente 14 éve

Az Értelmező Szótár szerint a vallási szempontból tökéletesnek
tekintett, halála után a katolikus egyháztól ilyennek nyilvánitott
személy. Minden vallásnak megvannak a saját szentjei. Mártirok
és csodatevők, jámborok és alázatosak, vagy valami különös,
páratlan dolgot végrehajtó vallásos egyének.
Különben Happy Valentine's day Zoli!
Valentinus is egy mártir szentünk 269-ből. Rajta kivül volt több
szent ezen a néven. lásd Wikipedia

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

Mit jelent maga a szo:"SZENT"?

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

Úgy lehet van egy pár hasonló "szent"!

Válasz

Hó Oroszlán üzente 14 éve

Na és van képe a történelemben egyes embereknek szentnek nevezni István királyt.

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

Ez regi hagyomany.Mar az okorban is az adott foldterulet balvanyai tulajdonloi voltak a fold uralkodoi.Ha haboruval megszereztek azt(a balvanyt),vagy elloptak valamimod,a foldterulet feletti uralmat is megszereztek(pl.Jakob felesegei ellopott es eldugott balvanyai),s azt a balvanyt elhelyeztek istenuk templomaba,hogy hodoljon az,az o istenuknek.

Válasz

Mátis Éva üzente 14 éve

"Kell a szenvedés Istennek?"- kérdi a tiszteletre méltó tanitó.
A válasz természetesen - NEM. Nem kérhetjük számon Istenen
amit hamis próféták, hatalomvágytól motivált, őrült diktátorok,
aljas inkvizitorok, habzószájú - gyűlölködők, primitiv állati
ösztön-kiéléssel romboló csőcslék produkál időröl időre az elmúlt
két ezer évben.
Persze most jöhetnek az ártatlanul belerántottak, a félrevzetettek,
opportunisták, a Pató Pál úr szemléletűek, stb...
Egy az Isten mondjuk, egy a világ teremtője és fenntartója. Lényegi
tulajdonsága nem az , hogy büntető vagy bosszúálló, hanem hogy
mindenható , kegyelmes és gondoskodó, féltőn szerető és megváltó
és megbocsájtó Isten. A kőtáblákon adott tiz parancsolat egyike sem
mond ellent a 21-dik század erkölcsi-etikai normáinak. Az Iszlám öt
pillére: a hit, az ima, a böjt, a zarándoklat vagy az alamizsna - után
nem az öngyilkos-kamikázé akciót hirdeti.
A szeresd felebarátodat! jézusi intelem ellenére sem rajongunk a
testvériség gondolatáért.
Miért Istenen kell ezt számonkérni? amikor minden atrocitást az
ember követett el, néha szemforgatóan Isten nevében, de
többnyire gátlás nélkül, csak saját kénye-kedvére.

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

Sajnálatos módon István minden ősi hittel kapcsolatos tant megsemmisített, sámánjainkat kiirtatta. Eltüntette a manicheus tanokat iratokat. Oly szinten, hogy ma már nagyon nehéz lenne bármit is ebből felfedezni.
De szerencsére az Arvisúra azért megmaradt.

Válasz

Udvardy Sándor üzente 14 éve

A Mithrász-misztériumok Nyugat mágikus hagyományának legbensejébe vezetnek – az önigenlés, a fény a kiválóság, a királyi szellem és a szellemi királyság formájában megjelenő világba.

A mítosz szerint ő az őseredeti égi fény, a „kősziklából született isten” (theos ek petras, to petrogenos Mithra) Folyóparton áll, amikor egyik kezében kardot forgatva, a másikban fáklyát tartva (ami az „anyaölben” volt korábban segítségére) a sötét ásványiságtól megszabadul. Születése csoda, amit a tekintet elől „rejtőző hegyi pásztorok” észlelhetnek csak.

Julius Evola: A MEGVALÓSÍTÁS ÚTJA A MITHRÁSZ-MISZTÉRIUMOKBAN

Válasz

Hó Oroszlán üzente 14 éve

Az igazság fájdalmas sokaknak ezért maradnak a hívők többségei vakok és nem is olvassák el az ilyen irományokat. Csak rábélyegzik hogy sátáni de nem tudják megválaszolni a benne leírtakat. Nem tudnak választ adni csak kapálózni térítgetni és őrjöngeni ha nem az ő Istenüknek hiszünk. Bizony ez a káli juga a mély alvás kora emberek:) Nehéz szülés lesz innen visszahozni az aranykort! Bitang nehéz szülés lesz...

Válasz