Batori Zoli üzente 14 éve

Ez a forditas talan meg jobban kifejezi az Isten,es teremtmeny kulonbozoseget.Kar,hogy a "katolikus"(egyetemes)kifejezest nem forditotta le.

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

A hitvallas biblikus.Nincs semmi problemam azzal.Mint irtam,egy kifejezes ellen van kifogasom,melyet az emberen kivul semmire sem hasznalunk:A SZEMELY.Ez a kifejezes nincs a hitvallasban,mert tudomasul veszi az Isten kulonbozoseget az embertol.Szerintem ez a kifejezes lehetoseget nyit lenyenek felreertelmezesere,a balvanyok,es istensegek koze valo leminositesre.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

neked is, szia, tesó!

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

ha minden szónak hangolásakor fény ragyog, akkor a megfelelő helyen és sorrendben az igaz fény élő világosságát hozod, mert Őbenne ragyogunk mindnyájan - szívének a szeme fényeként

Válasz

Si Ho üzente 14 éve

Ju Vili, ez így már teljesen OK!
Szép álmokat!

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Krisztus jelentése nem megváltó, hanem felkent, vagyis a héber messiás szó görög fordítása. Valóban nem név, hanem cím.
A Jézus már rövidített forma, ebben a formában már nem annyira Jahve megszabadít, hanem inkább szabadító (azaz megváltó). A teljes név tehát fordítható így: a felkent Szabadító.

Amúgy Jézust valószínűleg életében úgy hívták, hogy Jézus, József fia, vagy "Józseffi"
Bár arámi nyelven inkább Jézsuának vagy Józsuának hangozhatott. - szia

Válasz

Si Ho üzente 14 éve

Ez a katolikus forma:

Hiszek az egy Istenben,
mindenható Atyában,
mennynek és földnek,
minden láthatónak és
láthatatlannak Teremtőjében.


Hiszek az egy Úrban:
Jézus Krisztusban,
Isten egyszülött Fiában,
aki az Atyától született
az idő kezdete előtt.
Isten az Istentől,
Világosság a Világosságtól,
valóságos Isten
a valóságos Istentől.
Született, de nem teremtmény:
az Atyával egylényegű,
és minden általa lett.
Értünk, emberekért,
a mi üdvösségünkért
leszállott a mennyből.
Megtestesült
a Szentlélek erejéből
Szűz Máriától,
és emberré lett.
Poncius Pilátus alatt értünk
keresztre feszítették,
kínhalált szenvedett,
és eltemették.
Harmadnapra föltámadott
az Írások szerint,
fölment a mennybe,
ott ül
az Atyának jobbján,
de újra eljön
dicsőségben,
ítélni élőket és holtakat,
és országának nem lesz vége.


Hiszek a Szentlélekben,
Urunkban és éltetőnkben,
aki az Atyától
és a Fiútól
származik.
Akit épp úgy imádunk
és dicsőítünk,
mint az Atyát és a Fiút.
Ő szólt a próféták szavával.

Hiszek az egy, szent,
katolikus és apostoli
Anyaszentegyházban,
vallom az egy keresztséget
a bűnök bocsánatára,
várom
a holtak föltámadását
és az eljövendő örök életet.
Ámen.

Válasz

Si Ho üzente 14 éve

Szép álmokat, jó reggelt mindenkinek!

Válasz

Si Ho üzente 14 éve

Zoli, az Atya megkülönbözteti magától a Fiát. Ez az Én szeretett Fiam, őt hallgassátok!
A szent Szellem az Atyát és a Fiút összekötő Személyes szeretet. Például a zsidó Szent Szellem szó nőnemű, amely megkülönbözteti őt az Atyától és a Fiútól.
Krisztus mondja:
Én pedig új Vígasztalót küldök nektek, Aki megtanít benneteket mindarra, amiket mondtam nektek,,,
Az apokrif iratok egyik mércéje is ez lett. Elismeri-e a Háromm Személy egymástól megkülönböztethető Személyét, de egy Lényegét?
A Niceai Credo
Hiszek egy Istenben, mindenható Atyában,
mennynek és földnek, minden láthatónak és láthatatlannak Teremtőjében.

És Jézus Krisztusban,
az Ő egyszülött Fiában,
a mi Urunkban, aki az Atyától született az idők kezdete előtt. Született, de nem teremtmény, az Atyával egylényegű és minden általa lett. Értünk emberekért a mi üdvösségünkért leszállott a Mennyből és emberré lett
Fogantatott Szentlélektől,
született Szűz Máriától,
szenvedett Poncius Pilátus alatt;
megfeszítették, meghalt és eltemették.
Alászállt a poklokra,
harmadnapon feltámadt a halottak közül,
fölment a mennybe,
ott ül a mindenható Atya Isten jobbján,
onnan jön el ítélni élőket és holtakat.

Hiszek Szentlélekben. Urunkban és éltetőnkben, Aki az Atyától és a Fiútól származik. Ő szólt a próféták szavával.

Hiszem az egyetemes/katolikus[1] anyaszentegyházat,
vallom az egy keresztséget
a szentek közösségét,
a bűnök bocsánatát,
a test feltámadását
és az örök életet. Ámen.
Ez a keresztény hit összefoglalója...
E nélkül nem lehet valaki keresztény.
Legfeljebb jámbor ember.
Jó Éjszakát neked is Zoli

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

En felnek Istent szemelynek lealacsonyitani,mert Ot nem lehet emberi fogalmakba zarni.Nem tartom helyes dolognak,hogy mi szetvalasszuk azt,ami egy.Szerintem az egy Isten resze Krisztus,es Isten Lelke.Ugyanannak az egynek a kulonbozo megnyilvanulasi formaja.

Válasz

Hó Oroszlán üzente 14 éve

Na látod pont ez a célom nekem is. Én nem értek a kereszténységhez de ahhoz igen hogy a buddhista szemszögből nézve hova tartozik. De ezért nem hiszem hogy alacsonyabb rendű módszer lenne mint más. Egyenlő jelentőségű. A tiszta szív a fontos a vallások csak mankók. De mint mankók szükségesek a megfelelő pillanatig:)

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

ami üres az nem keverhető, már rég kesze-kúsza minden, ki állította, hogy szeretet nélkül üresek vagyunk? - mi vagyunk a lényeg, a szavak és a gondolatok csak egy tükör portalanítása lenne, nemde?!
ha a tükörhöz hasonlítom a tiszta tudatot, mely fényesen ragyog - na, most melyik oldalon vagyok?

Válasz

Hó Oroszlán üzente 14 éve

És ebben hol a probléma? Kérte valaki hogy ne ragaszkodj hozzá? Szerintem ez rendjén van.:)

Válasz

Si Ho üzente 14 éve

Az is igaz azonban, hogy semmiképp sem szeretném ezeket a tanításokat valakire ráerőltetni. A célomm csak az, hogy ne keverjük össze azt, ami nem keverhető...

Válasz

Si Ho üzente 14 éve

Hó Oroszlán, valóban igaz, régen tanultam buddhizmust 6 és 12 éves korom között. Valóban tudom, hogy tudásom e téren sekélyes lehet.
Mindamellett, eléggé szabad szellem vagyok. Ám valóban ragaszkodom a Krisztusi tanitásokhoz itt e Földön.

Válasz

Si Ho üzente 14 éve

JU Vili, az a helyzet, hogy a héber írás kipontozta a magánhangzókat és csak a mássalhangzókat írta le. A zsidó nép félre értelmezett tiszteletből nem mondta ki e nevet évezredeken át. Így veszett el a valódi hangzás. Ám Jehova tanúi nem keresztények. Nem hiszik Jézus Istenségét és a Három Személyű Egy Istent. így hivatalosan sem soroltatnak a kersztények közé. Persze ettől Isten éppannyira szereti őket, mint bármely fiát.

Válasz

Hó Oroszlán üzente 14 éve

A gond ott van hogy mindent keresztény és taoista szemszögből tudsz csak látni. Látásmódokkal nézetekkel dolgozol. Semmi sincs messzebb a valóságtól mint a nézetekbe ragadás. Szabadítsd fel magad a kötöttségek alól mint pl annak a kötöttsége hogy tudod mi az a buddhizmus. Mert szavaid alapján nem sokat tudsz róla. Három fő út közül csakis az elsőről beszéltél még a buddhizmuson belül. Ez pedig a hinayána az alap. Itt ezen a szinten lemondásra van szükség. De a magasabb szinteken más a módszer. A második szint a tantra a buddhizmusban és ez átalakít semmiről sem kell lemondani csak átalakítani a látásmódunkat és a képzeteinket a dolgokról. A harmadik szint a dzogcsen ami arról szól hogy még átalakítani sem kell semmit. Nem kell törekedni a jóra sem a rosszra minden törekvés hasztalan csakis hagyni hogy minden magától felszabaduljon:)

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

azokat is gyermekeinek nézi, akik Jehova névvel illetik

Válasz

Si Ho üzente 14 éve

Miriam valódi jelentése: Úrnő
Beszédes nevek...

Válasz

Si Ho üzente 14 éve

JHVH
Ez egy szó mely így hangzik valószínűleg: JahVeh. Azt jelenti Az Aki Van, vagy azt hogy Vagyok.
Ezt mondta Mózesnek:
"Menj el Izrael fiaihoz és mond el nekik: a Vagyok küldött engem hozzátok!"

Válasz

Si Ho üzente 14 éve

Ju vili, ez helyesen így hangzik:
JehoShua, Jézsua, Isten a segítség. Ezt jelenti Jézus neve.

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

Ez meglehetosen ellentmondasosnak tunik.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Jézus latinosított név, eredete Yoshua, ő bizony Istennek "Jómagja" - mi nem volnánk azok?
jó magjai?

Válasz

Si Ho üzente 14 éve

Hó Oroszlán, én azt mondom, hogy valóban igaz, hogy a testemet a saját Szellemem hozza létre, ám, azt is, hogy csak a halálom után válikk ez teljessé. Itt a földön hiába ismerem ezeket a tanokat és ismerem az igazukat, akkor sema tudást tartom az elsőnek, hanem a szeretetet és alázatot.
Elviselem alázattal ezt a köztes létet, hogy a Mennyekben majd színről színre láthassam a szavaid igazát.
Szavaid csak a túlvilágon igazak. Itt a földön még minden homályban van. A Krisztus ezért nem a szivárványtestről tanított, hanem az alázat útjáról és arról, hogy mindezt készen kapjuk. Valóban hallhatatlan, romolhatatlan a Szellem által ralt testünk lesz. Ám ezt Istentől ajándékba kapjuk. Itt a földön rajtunk van a bizonyítás sora. Mennyire tudjuk elfogadni a végső igazságot: a Szeretet mindenek felett való voltát és minden szellem egységét...
A földi élet nem a megvilágosodásról szól. Azt a halála pillanatában mindenki megleli, hanem a szeretet megtanulásáról, az alázat gyakorlásáról.
Ezt sajnos a keresztények sem tudják így elmondani. Ettől függetlenül sok keresztény járhat sokkal előrébb az egó elvesztésének útján, mint akár valamelyik buddhista szentség.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ain Soph/Szó-Fény: A határtalan Fény, az a Fény, amely a Nartoomid-ot - az Örök Fényt - a számtalan Teremtő Isten összességeként "ismeri és látja". E kifejezés azokat az isteni kisugárzásokat jelöli, amelyek a fénytartományok megteremtése c éljá bó l bocsáttattak ki, valamint azért, hogy JHVH Végtelen Elméjének "Titkai és Rejtelmei" a mennyei hierarchiából a teremtésbe kerüljenek. JHVH = JOH = JÓ
ki nem szereti a "Jót" közülünk?

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

oṃ a kṣo bhya hūṃ
sziasztok!

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Kedves Zoltán,igazi buddhista?...S hogy Hó Oroszlán ne ismerné a hindu tanításokat,ez elég alaptalanul hangzik azért,nem?...
S ha neki ennyi mindenről le kell mondania,hogy "igazi"buddhista lehessen-melyet hangsúlyoz folyamatosan,nem olvastad?-hogy ilyen cimke nincs is...
Akkor kérdem én,mi mindent kell neked elhagynod ahhoz,hogy igazi keresztény lehess,olyan mai igaz keresztény?Ezt is írd le légyszi,hogyha pártatlan akarsz lenni,ahogyan hangsúlyozod.S talán én tudom rosszul,hogy Jézus tanaiban szó szerint szerepel,hogy hagyd el szeretteidet,stb.ugyan már,a Jézusi hit nem követel semmiben sem kevesebbet,mint a buddhista út-és nagyon helyesen

Válasz

Hó Oroszlán üzente 14 éve

Még valami Gauta Buddha nem a buddhista tanok forrása. A Buddha dharma fő forrása Szamantabadra a határetalan tudatos tér. Ennek a kisugárzása Vadzsraszattva a tiszta fény és csak ennek egy kisugárzása a sok közül a történelmi Buddha. De ez még mindig csak hinayána felffogás a valóság sokkal mélyebb így hangzik:
Magam vagyok Szamantabadra ez a lényegem, a természetem Vadzsraszattva a tiszta fény és a kisugárzásom az a test amiként hétköznapjaimat élem. Ez minden lényre igaz akár tud róla akár nem.
Ez a hinayána és a dzogcsen megértésének összehasonlítása. Amiről te beszéltél az hinayána létszemlélettel kevert taoizmus:)

Válasz

Hó Oroszlán üzente 14 éve

Amit elmondtál egy az egyben taoista tan egy kis buddhista hinayána tannal keverve. Semmi köze a valódi buddhizmushoz. Én buddhista tanító vagyok így mondom neked hogy a buddhizmushoz ennek amit leírtál semmi köze! A leghalványabb se.

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

Az elozoekben pont Ho Oroszlant emlitettem,aki cselekvo mod szallt szembe a buddhizmus gyakorlataval,miszerint a szenvedes a tokeletesedes eszkoze,melytol az embereket nem jo megfosztani.Nem cafolom,vagy itelem el azokat az embereket,sot tisztelem!

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Amikor általánosságban írsz Zoli,akkor pontosan ugyanazokat az embereket tiszteled,
ugyanazon tulajdonságokkal s jellemzőkkel,akiket Hó Oroszlán,Béla,és a többiek-magamat is beleértve.
Ha csak e néhány hsz.-t olvasnám el és nem ismerném az előzményeket,akkor érthetetlen volna számomra,valójában kikkel is nem értesz Te egyet?!Legfeljebb saját magaddal-a többit minden bizonnyal beleképzeled.

Válasz

Si Ho üzente 14 éve

Kedves Hó Oroszlány, ahhoz, hogy a buddhizmus mélyére ttekints, meg kell vizsgálnod a kort, melyben született. Ismerned kell a hindu tanítások újraszületés tanát.
Gautama herceg bizony a szenvedés elől futott...
Valóban vannak a buddhizmusnak szent könyvei, de azok csak a népi budhistáknak szólnak, a Nagy Út követőinek.
Ha igazi buddhista akarsz lenni, meg kell szabadulnod minden érzésedtől, szándékodtól, gondolatodtól, el kell vonulnod a világtól. Meg kell szakítanod a kapcsolatod minden földi rokonoddal és teljesen el kell szigetelned magad minden más létezőtől.
Ha ezt megteszed, akkor dolgozhatsz a Halhatatlan Gyermek létrehozásán a Velő Tisztító QiGongon és a Korona teljes megnyitásán. Ha ezeket teszed karmád megszűnik a Nirvána megnyílik előtted. Egód utolsó darabja is szétfoszlik és feloldódik.
Míg ezeket meg nem teszed, nagyon keveset tudhatsz meg az igazi buddhista tanokból. Csak ilyen gyerekeknekk szóló példameséket olvashatsz, mert a végső igazság felfoghatatlan lesz a számodra.
Ha nem cselekszel így, akkor szerencsétlenséged esetén lejjebb süllyedhetsz a tudatosság szintjében a következő újraszületésed alkalmával, hiszen eldobtad az előtted álló utat. Ha annyira lesűllyedsz, hogy esetleg növényként születsz újra, akkor felemelkedésed beláthatatlan időre kitolódik...
Ez a valódi buddhista tan
Minden más csak dajkamese!

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

En melyen tisztelem azokat az embereket,akik az Isten alaptulajdonsagat gyakorolva a szenvedo emberrel egyuttereznek,es segitnek azon,de sajnalkozom azok felett,akik csupan beszelnek a szeretetrol,es tetlenek matadnak.Az mar teljesen mindegy,hogy valami kormonfont filozofia miatt,vagy onzoseguk vaksaga okan.

Válasz

Hó Oroszlán üzente 14 éve

Buddha Gautama 45 éven keresztül fáradtságot nem ismerve járta indiát és tanított embereket a tiszta szív útjára. Soha senkinek nem mondta hogy legyen buddhista. mert olyan nem létezik hogy buddhizmus csak a szív útja. Buddha Gautama az együttérzés bodhiszattvája volt. Mielőtt elérte volna a megvilágosodást (a valódi buddhát, felébredést) megkisértette őt elméjének négy démona a négy Mara! Amikor a vágy és a büszkeség Maráit kiállta a démon utolsó kisértése egy olyan hazug kijelentés volt melyet a föld felmorajlása azonnal megcáfolt. Azt állította az Ego Mara mely félt a pusztulástól vagy annak felismerésétől hogy valójában nem létezik. Azt állította hogy Gautama nem méltó ott ülni a Buddhaság gyönyörét várva! Erre Gautama így szólt: A föld a tanúm rá hogy előző megtestesüöléseimben is bodhiszattvaként dolgoztam a lények javára.A föld ekkor felmorajlott: Tanúja vagyok! Mara legyőzetett az ego megsemmisült és Gautama helyett egy Gautama cimkével ellátott Buddha született. Azaz Gautama visszaemlékezett eredendő benne rejlő természetére Buddhaságára.:) A buddhaság meg aktív együttérzés:)

Válasz

androméden üzente 14 éve

sokféle relativ szeretet? a szeretet mióta relatív? Einstein óta? :D
látom új fogalmakat kell tanulni..:D

Válasz

Si Ho üzente 14 éve

Béla, bizony te viccesnek találod, de nem az. Sajnos sokféle relatív szeretet van..
Valahol már bemásoltam itt Pál apostol szeretet himnuszát. A szellemi ember számára za az etalon.
Az igazi szeretet valóban nem lehet relatív és mindenképp a cselekedetekben kell kifejeződjön. Ha én haragban állok egy közeli hozzám tartozóval, mert véleményeink ütköznek, de különben tisztelettel és szeretettel tartozom neki, akkor meg kell hajoljak az Igaz Szeretet törvénye előtt és mielőtt áldozatom az oltárnál bemutatom, sietek, hogy megbéküljek vele. Mindenáron. Az egómról való lemondás árán is. Ez a szeretet parancsa számodra és mindenki számára is...

Válasz

Hó Oroszlán üzente 14 éve

Kinek a példáját? Nem kiét, hanem miét:) Az emberi együttérző szívét. Ha nem ismernék egyetlen vallási alakot sem akkor is ugyanezt tenném. :)

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

Talan nem voltam vilagos.Ha csupan szavainkkal szeretunk,es filozofiai eszmefuttatasokkal beszelunk bolcseket a szeretetrol,annak erteke legnemu.

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

A szavak,es filozofiak szeretete legies.Annyi ertekkel bir,mint babgulyas utan a fuvallat.

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

Termeszetesen van sok fele szeretet.Az egyik megkulonboztetese epp,amit mondassz:Cselekvo szeretet,es szavak,filozofiak szeretete.A cselekvo szeretet inditekat tekintve legalabb 3 fele:1.A "HA"szeretet.(Szeretlek,ha azt teszed,amit elvarok tolled.Ez a leg onzobb allati szeretet.)2.A "MERT"szeretet.(Mert enyem vagy,szep vagy,kedves vagy,ertekes vagy.Az onzes finomabb fajtaja,amely mindig csak elverni szeretne a megelolegezett mosolyert.)3.Az"ANNAK ELLENERE"szeretet.Ez borzaszto,mert nem atallik oda figyelni a szeretett emberre,es eszre venni annak hibait,de annak ellenere-feltetelek nelkul-szereti az embert.Ez a fajta sehasem mulik el.

Válasz

androméden üzente 14 éve

ezek szerint legalább kétfajta szeretet létezik a világban? van egy krisztusi meg buddhai? :D
vicces lenne..

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

Nem mindegy,hogy az M1-esen,vagy az M3-ason indulsz el Buddhapestrol.

Válasz

androméden üzente 14 éve

a címkék úgy látom még mindig fontosak..

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Khm,bocsánat tudom nem tőlem kérdezted,én a szüleimét:)

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

Kinek a peldajat koveted,amikor segitessz a raszorulon?Krisztuset,vagy Buddhaet es a lamaket?A cselekvo,vagy a bolcselkedo szeretetet?

Válasz

Hó Oroszlán üzente 14 éve

Hogy krisztusi vagy buddhista út az csak cimke nem különösebben fontos, sokkal fontosabb az hogy tegyél magadért és másokért. Én így élek. Lehet ezt felcimkézni bárhogyan attól még nem leszek sem krisztusi sem buddhista csak egy ember aki tesz önmagáért és másokért és nem akar elérni semmit. Se megvilágosodást sem annak ellentétét. Semmi más nincs ezen kívül amit látunk csak ez van de ezt sem látjuk igazán.Aki buddhistának vallja magát például az nem lehet már buddhista tanító, mert Buddha sem volt buddhista:) Mégis valahogy neveznie kell magát a tanítónak ha tanulnak tőle mások ezért egy cimkét akaszt magára hogy felfogható legyen a többi ember számára.A tanító nem ember és nem isten hanem a lét ősalapjának tanító visszahívó aspektusa. Ezért a láma mindig az eredendő létforrás tanító aspektusa. Ha rámutatunk egy kis kopasz tibetire akinek szemölcs van a homlokán és azt mondjuk láma tévedésbe esünk. Ő csak egy szimbólum mely ujjként funkcionál a valódi lámára való rámutatás céljából. Amikor őt hívjuk lámának őt hisszük lámának egy embertársunkat akkor megtévesztjük nemcsak magunkat de őt is. Hiszen a szimbólum ami ujjként mutat a valódi lámára még megtéveszthető még duális csapdákba eshet mert hatnak rá a karma törvényei. Még nem emelkedett felül a karmán és nem vált azzá ami eleve. A lét természetes állapotává:)

Válasz

androméden üzente 14 éve

Bármerre is kanyarodom, mégis mindig hazafelé tartok és nem tudok mit tenni de óceánná válok..

Válasz

Batori Zoli üzente 14 éve

A "keleti megvilagosult ember"a leiras szerint felul emelkedik a vilag dolgain,mig Krisztus egyutt sir a sirokkal,egyutt szenved a szenvedovel,ruhaval latja el a ruha nelkulit,es gyermekkel azt,aki epp elvesztette szeretett gyermeket.Vajon az isteni cselekvo,egyutterzo szeretet az igazi vilagossag,vagy az elobbi.Ho Oroszlan takarot oszt a fazoknak,es ezzel a krisztusi utat koveti,szembefordulva a keleti nezettel,mely a szenvedest,es nelkulozest a tokeletesedes eszkozenek tekinti,es nem fosztja meg a szenvedot attol.Kovetjuk a Vilag Vilagossagat,vagy vakon futunk vilagtalanok utan?

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A megvilágosult inkább megelégedett, mintsem diadalmas.
A megvilágosult az életet többre becsüli, mint a győzelmet.
A megvilágosodás csalhatatlan jele: már nem törődünk azzal, hogy mások mint gondolnak vagy mondanak.
Semmi, de semmi más nem számít!
Csak az illúzióid gátolnak meg abban, hogy meglásd, szabad vagy, és mindig is az voltál.
A szabadság elérésének egyik alapvető része az a szerencsétlenség, amely tudatosságot szül.
Nincsen másik világ, csak ez az egy. Ezt viszont kétféleképp lehet szemlélni.
Akik még nem nyerték el a megvilágosodást, azt gondolják, hogy ébren vannak, ezért butaságukban egyeseket jóknak, másokat rosszaknak, némely eseményeket örömtelinek, másokat szomorúaknak tartanak.
A megvilágosult már nincs kiszolgáltatva sem az életnek, sem a halálnak, sem a növekedésnek, sem pusztulásnak, sem a sikernek, sem a bukásnak, sem szegénységnek, sem gazdagságnak, sem a dicsőségnek, sem a szégyennek. Az ilyenek nem őrzik meg az éhség, a szomjúság, a hőség vagy a hideg csapásait, mert mindezt úgy érzékelik, mint futóvendégeket az életfolyóban. Rájöttek, hogy amit látnak, abból semmit sem kell megváltoztatni, csak azt, ahogyan nézik a dolgokat.
Te, ha. még nem nyerted is el a megvilágosodást, legalább légy következetes!
A folyó ezt mondta a keresőnek:
- Miért kell a megvilágosodás miatt izgulni? Bármerre is kanyarodom, mégis mindig hazafelé tartok.

Válasz