Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ebben a beszédben Sri Chinmoy leírja saját spirituális útját, a szív útját.
A mi utunk lényegében a szív útja, és nem az elme útja. Ez nem jelenti
azt, hogy mi kritizáljuk az elme útját. Ez messze áll tőlünk. Egyszerűen
csak úgy érezzük, hogy minket a szív útja visz gyorsabban a célba.
Tegyük fel, hogy el szeretnénk jutni egy bizonyos helyre, amely
háromszáz mérföldnyire van innen. Úti célunkat elérhetjük gyalog, de
repülővel is. Kétségtelen, hogy célom sokkal gyorsabban elérem egy
sugárhajtású repülővel. Hasonlóképpen, ha nem a kételkedő elmét, hanem
törekvő szívünket használjuk, sokkal gyorsabban el fogjuk érni célunkat.
A szív csupa szeretet. Az elme gyakran teljesen zavaros. Amikor azt
mondjuk szív, a spirituális szívre gondolunk, melyet eláraszt az isteni
szeretet.
A szív roppant jelentőséggel bír, mert benne rejlik a lélek élő
jelenléte. Igaz, a lélek tudata egész testünket áthatja, de maga a lélek
a szívben lakozik. A léleknek mindene megvan: végtelen mértékű Béke,
Fény, Üdvösség. Ezeket az isteni tulajdonságokat a szívben kapjuk meg,
közvetlenül a lélektől, és a szívből juttathatjuk el az elméhez, az
életerőhöz és a fizikai lényhez.
Isten rendkívül egyszerű. Mi képzeljük Őt bonyolultnak. Isten a
legegyszerűbb nyelvet beszéli, épp csak mi nem értjük meg Őt. Mindnyájan
süketek vagyunk. Évezredek óta süketek. Szegény Isten állandóan és
fáradhatatlanul beszél hozzánk, de nekünk nincs időnk, hogy
meghallgassuk Őt.
A mi utunk az egyszerűség útja. A gyerek egyszerű, és szereti az anyját.
Nem kell, hogy mást is szeressen; az anyja az egész világot jelenti
számára. Odaadóan szereti az anyját. Ha az anyja megkéri, hogy tegyen
meg valamit, ő engedelmeskedik. A gyerek annyira egyszerű, hogy mindent
megpróbál megtenni, hogy anyja kedvében járjon, és ezáltal a helyes
dolgot cselekszi, és végül eléri a legmagasabb célt.
A hétköznapi életben ha valaki szeret egy másik személyt, akkor idejének
a legnagyobb részét vele tölti. Drága idejét annak a személynek
szenteli. Ha ez igazi emberi szeretet – nem isteni, hanem emberi
szeretet – akkor néha enged a másik szeszélyeinek, még ha azok abszurdak
is. Enged, mert ők ketten szeretetük ereje által egy belső és egy külső
köteléket hoztak létre. Így ha valaki szeret egy másik embert, akkor
kész arra, hogy még józan ítélőképességét is félretegye.
A spirituális életben ez teljesen másképp működik. Az isteni szeretet
sohasem ver minket béklyóba. Ellenkezőleg kiterjeszt és felszabadít.
Amikor látjuk és érezzük, hogy felszabadulunk, belülről isteni
kötelezettséget érzünk, hogy tegyünk valamit Belső Vezetőnkért. Hogyan
zárkózhatnánk el az Egytől, aki mindent megadott nekünk, aki az isteni
Szeretet és Részvét üzenetét hozta nekünk. Lehetséges hogy cserébe ne
ajánljunk fel neki semmit? Ha a külső életünkben maradunk, csak azon
fogunk fáradozni, hogy birtokoljunk és magunkhoz ragadjunk mindent, még
azt is, ami másoké. De ha a lélekben élünk, akkor azon igyekszünk, hogy
állandón Belső Vezetőnknek adjunk mindent, amink van, és mindent amik
vagyunk. Az isteni szeretet átadást jelent.
Ezután következik az önátadás. Ez nem a rabszolga kényszerű önátadása
gazdájának. A közönséges gazda folyton bírálja a rabszolgát, miközben
úgy érzi, hogy ő maga mindig tökéletes. Ez azonban nem igaz a
Supreme-ra, a Legfelsőbbre. Hozzánk való viszonyában Ő mindig azt érzi,
hogy a mi hibáink az Ő hibái. Amikor a természetünkben tökéletlenséget
talál, akkor úgy érzi, hogy ezek mind az Ő tökéletlenségei. Egészen
addig, amíg nem leszünk tökéletesek, Isten sem fogja tökéletesnek érezni
magát. Igaz, hogy Isten mindenütt jelenvaló, mindentudó és mindenható.
De ami a földön kinyilvánított tökéletességet illeti, Isten úgy érzi,
hogy bennem, benned és mindenkiben még mindig tökéletlen. A tökéletes
tökéletesség tanítását még nem ismerték fel a földön. Teljes szívvel
átadjuk magunkat Istennek, miközben teljesen tisztában vagyunk vele,
hogy szinte semmink nincs, és hogy szinte semmik vagyunk. Ha
semmiségünket odaadjuk a Supreme-nak, az Ő kiválasztott eszközeivé
válunk, és megengedjük, hogy az Ő Tökéletessége növekedjék bennünk.
Hogyan tudjuk hát kivezetni az Igazságot börtöncellájából? Ismét csak
azt tudom mondani, hogy a szeretettel. Ki iránti szeretettel? Isten
iránti szeretetünkkel. De ki Isten? Isten nem más, mint a mi legmagasabb
és legmegvilágosultabb részünk. Van fejem és két lábam. Tegyük fel,
hogy a fejem képviseli bennem a legmagasabbat, és a lábaim a
legalacsonyabbat, a tudatlanságot. Tudom, hogy a legmagasabb és a
legalacsonyabb is az enyém. A legalacsonyabbnak be kell hatolnia a
legmagasabba, hogy átalakulhasson, felszabadulhasson és
beteljesülhessen. A legmagasabbnak be kell hatolnia a legalacsonyabba,
hogy feltárulkozhasson és megnyilvánulhasson.|
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!