Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egyetlen „anyagi pillanat” alatt tehát 16 (ill. 17) tudati
pillanat zajlik le, legalábbis az abhidharmikák ennyi tudatpillanatot
számláltak össze egy teljes tapasztalási processzus - azaz a
megjelenő tárgy ingerétől a tárgy tudatossá válásáig és
földolgozásáig terjedő – „időegységen” belül. A 16 tudatpillanat „ideje”
alatt a következő történések játszódnak le:
- Bhavanga: a
tudat öntudatlan nyugalmi állapotban van (2 pillanat)
-
Bhavanga-csalanáni: ez az állapot megzavarodik (1 pillanat)
-
Pancsadvárávajjana: a tudat éberré válik, a figyelem az öt kapu felé
fordul (1 pillanat)
- Csakkhuvidzsnyána: érzés, benyomás keletkezik
(1 pillanat)
- Szampathiccsanna: megtörténik a befogadás, vagy
illeszkedés (1 pil- lanat)
- Santirana: a tudat megkülönbözteti,
megvizsgálja a befogadott tárgyat (1 pillanat)
- Votthapana:
meghatározza azt (1 pillanat)
- Dzsavana: értelmezi, teljesen
megismeri (7 pillanat)
- Tadárammana: végül megtartja, emlékként
rögzíti (1 vagy 2 pillanat)
Az elme nyugalmi állapotból indul (bhavanga), ez a mélyálom
állapota is. Az ébrenlét során minden egyes
érzékelési folyamat
végén ide tér vissza az elme.
Egészen addig, amíg egy következő tárgy meg nem zavarja. A bhavanga a kezdet és vég nélküli létfolyam, voltaképpen tudattalanul áramló információs folyam. Valamint végtelen potencialitás, minden létező, ill. létezhető információ tára. A tapasztalási folyamat kezdetén a bhavanga két tudatpillanatig tart. Hogy miért éppen kettő? A kettő itt részben szimbolikus szám, ami vélhetően annyit tesz, mint „nem egy, hanem legalább még egy, vagy kettő”.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!