Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
ARHAT
(szanszkrit), páli nyelven ARAHANT („érdemes
ember”), a buddhizmusban a tökéletessé vált ember, aki felismerte a
létezés igazi természetét, és elérte a nirvánát (szellemi
megvilágosodást). Az arhat, megszabadítva magát a vágy kötelékeitől,
nem fog többé újjászületni.
A théraváda hagyományban az
arhat-állapotot tartják a buddhista igazi céljának. A páli szövegek az
elérés négy szakaszát írják le:
1. „az áramlatba belépett”
- vagyis a megtért (szotápanna) - állapota, mely a Buddhát, a tanítást
(dhamma) és a rendet (szangha) illető téves hiedelmek és kétségek
legyőzése által érhető el;
2. az egyszer visszatérő (szakadágámin), aki már csak egyszer fog újjászületni, ez a kéjvágy, a gyűlölet és az illúziók mérséklésével elérhető állapot;
3. a vissza nem térő
(anágámin), aki a halál után egy magasabb mennyben fog újjászületni,
ahol arhattá válik, ez az érzéki vágy és a rosszakarat legyőzésével
elérhető állapot, az első két fokozat teljesítése mellett; és
4. az arhat,
Mahájána-buddhisták
bírálják az arhat eszményét azon az alapon, hogy a bódhiszattva a tökéletesedés magasabb rendű célja, mivel a bódhiszattva
megfogadja, hogy - bár alkalmas a megvilágosodásra - az újjászületések
körforgásán belül marad azért, hogy mások javára munkálkodjék. A
nézeteknek ez az eltérése ma is a théraváda és a mahájána hagyományok
alapvető különbségeinek egyike.
Kínában, Koreában, Japánban és
Tibetben az arhatokat (kínaiul luohan; japánul rakan) gyakran
ábrázolták tizenhatos csoportokban a templomok falán (később ez a szám
tizennyolcra, sőt ötszázra nőtt). Buddha 16 közeli tanítványát
képviselik, akiket megbízott, hogy a következő buddha eljöveteléig a
világban maradjanak, és ne érjék el a nirvánát, hogy az emberek
tiszteletének tárgyai lehessenek.
A főangyalok (más néven arkangyalok, görögül: Αρχάγγελοι) Isten hírvivői, magasabb rangú angyalok.
Az arkangyal szó görög eredetű (αρχαγγελος), és azt jelenti, hogy: „főangyal” vagy „angyali fejedelem.”
A
görög angelosz szó jelentése küldött, követ. Isten hírnökei elviszik az
Úr akaratát az emberhez. Közvetítenek Isten és a mi világunk között.
Segítenek bennünket, vigyáznak ránk, megóvnak az ördög kísértéseitől,
intézik a nemzetek sorsát. Minden vallás más-más néven tiszteli őket,
csak néhány közülük: a zoroasztrizmusban (az óiráni Zoroaszter próféta
követői a krisztus előtti hatszázas-ötszázas években) amesa szpenta, a
hindu vallásban avatár, a buddhizmusban arhat, a muszlim vallásban
malak, a mahájána-buddhizmusban bodhiszattva az isteni hírnök neve. Ők
magyarázzák és magasztalják az Úr cselekedeteit. A Biblia szerint
számuk végtelen, de tulajdonságaikról részletesen nem beszél. A zsidó
vallásban és a kereszténységben a 4. századtól jelent meg
Pszeudo-Mionüszosz elképzelése: ő három rendre, rendenként három karra
osztotta az angyalokat. A trónusok, a szeráfok és a kerubok tartoznak
az első rendbe, az uraságok, az erények és a hatalmasságok a középsőbe,
a
fejedelmességek, angyalok és az arkangyalok a harmadikba. Mások hét, vagy akár 12 angyali kart képzeltek el.
Fehérben, fejük körül dicsfény
Aquinói
Szent Tamás a 13. században alkotta meg az angyalok klasszikus
teológiáját. Természetesen nemcsak a kereszténység tesz különbséget
hangok és hétköznapi követek között. Az iszlám vallás szerint az isteni
küldöttek közé tartoznak Allah trónjának hordozói, a kerubok, Allah
dicsőítői, a szeráfok, a négy arkangyal (Gabriel, Mihály, Izráil,
Iszráfil), és kisebb angyalok, őrangyalok. Ábrázolásuk is változott a
századok során: a korai keresztény alkotások szárny nélkül mutatták
őket, így különböztetve meg a pogány mitológia szárnyas lényeitől.
Emberi alakban, nem nélküli ifjúként vagy gyermekként, hosszú ruhában,
övvel vagy keresztezett szalaggal voltak láthatók. Kezükben kardot,
pálmaágat vagy harsonát tartottak. A 4. századtól a késő reneszánszig a
szárny lett az angyal legfontosabb ismertetőjegye. Ezután ismét szárny
nélkül ábrázolták őket, fejük körül dicsfénnyel. Ruhájuk is fénylő,
általában fehér. Ha színes, az a hierarchiában elfoglalt helyüket
mutatja. Például a hatszárnyú, Isten dicsőségét éneklő szeráf ruhájának
vörös a színe. Később már akár papként és páncélban is megjelentek. A
barokk angyalai szinte megkülönböztethetetlenek a világi művészet
Ámoraitól.
A Kabbala őrizte meg az égi hierarchiák rendjét:
- Metatron a legmagasabb szintű teremtett lény, minden mennyei seregek feje
- A Szeráfok – ők az isteni egység és szeretet szellemei
- A Kerubok – a legmagasabb erő és tudás hordozói
- A Trónállók – az isteni akarat legfelsőbb közvetítői
- Az Uraságok – a bölcsesség szellemei
- A Hatalmasságok – a védelem szellemei
- Az Erők - a mozgás és erő szellemlényei
- Az Arkangyalok – az Isten közvetítői a lenti világ felé, egész világkorszakokat irányító szellemek
- Az Angyalok – közvetlen közvetítők a földi és a magasabb világok között
- és utánuk jön az emberi, állati, növényi és ásványi világ.
DZYAN KÖNYVE (részlet)
1. Az örökkévaló Szülő, örökké láthatatlan ruháiba burkolva, megint egyszer hét örökkévalóságon át szunnyadt.
2. Az idő nem volt, mert alva feküdt az időtartam végtelen kebelében.
3. Egyetemes Elme (Universal Mind) nem volt, mert nem voltak Ah-hi, hogy magukba foglalják.
Ah-hi-ket a héber Elohimnek (Mindenható térszerán) feleltetik meg, ami jó értelmezés (erre sikerült ráhibázni).
4.
Az üdvösséghez vezető hét út nem volt. A nyomorúságnak nagy okai nem
voltak, mert nem volt senki, aki azokat létrehozza és senki akit tőrbe
csalhattak volna.
5. Egyedül sötétség töltötte meg a
határtalan Mindenséget, mert Atya, Anya és Fiú megint egyszer Egy volt
és a Fiú még nem ébredt fel az új Kerékre és azon való zarándoklására.
Mindenség itt a forrás állóvizét jelenti.
6.
A hét magasztos Úr és a hét igazság megszűntek és a világegyetem, a
szükség fia, elmerült volt Paranishpanna-ban, hogy kilehelje az, ami
van és még sincs. Semmi sem volt.
A Paranishpanna a két égi Isten (Teremtő), amik majd kilehelik a Fiút.
7. A Lét okai megsemmisültek; a látható, ami volt és a láthatatlan, ami van, az örökkévaló Nem Létben - az Egy Létben pihent.
A
létezést az idő kiáradása okozza. A látható a múltszféra, ami volt. A
láthatatlan a jelen, ami van. Az Egy Lét a megnyilvánulatlan.
8.
Egyedül terült el a Létnek egyetlen formája, határtalanul, végtelenül,
ok nélkül, álomtalan álomban; és az Élet öntudatlanul lüktetett az
egyetemes Térben, azon a minden Jelenléten végig, melyet Dangma
megnyílt szeme érzékel.
Az arhat (szanszkritul érdemes ember) a megvilágosodott ember (a
teremtés titkaiba beavatott), aki megszabadult az újjászületések
körforgásából.
A fotinó újrakeletkezésekor (második Hét) a rendszer információ
tartalma megmarad és új információ (rezgésállapot) íródik hozzá. A
rendszer így bővül és képes számtalan ciklusig (Fiú-napok) fentmaradni.
A magyarázatban említett: "örökkévalóság nagy képtára" a Beszélő Fény Krónikája, az univerzumban felhalmozott tudás adatbankja.
Az okforrás oktalan, mert senki és semmi nem csinálta. Az álomtalan
álom azt jelzi, hogy semmiféle tudati tevékenységet nem végez a
jelenpont, tehát nem gondolkodik, nem fantáziál, nem vágyakozik, nem
álmodik, stb
Az Egy Sugár megsokszorosítja a kisebb
sugarakat. Az Élet megelőzi a formát és az Élet túléli a formának
utolsó atomját. A megszámlálhatatlan sugarakon áthalad az Egy , az
Élet-Sugár, mint sok drágakövön át a fonal.
Zen versikék az ego-tudatról, ill. az egységtudatról:
Égnek és földnek ugyanaz a gyökere
A Világ minden dolga és én ugyanabból vagyunk
A tudat minden öröm és jaj oka.
Azért, hogy legyőzzem mindazt, mi bántja,
Rálépek az Éberség Útjára. –
Adománya bárcsak szolgálna
A magam és minden lény javára!
A
Szív fénye lehántjamagáról a vádolható sajátságait és erényekkel
ékesíti. Ekkor teljesen a Szív befelé fordul, és a Szentség Világain át
kezd emelkedni, amíg az Úr ezt nem mondja neki: „Térj vissza Uradhoz és
élvezd gyönyörűségét”. (V.ö. a keresztény megvilágosodás és unio
mystica állapotokkal.)
Az előbbi szerző által említett Szentség Világait Vilayat Inayan Khan hét égnek nevezi a következőképpen:
1. Insaan A világ élő seregeinek ege - fizikai (éter)
2. Mithal A mitológiai lények síkja - asztrál
3. Ajsam A dzsinnek (= géniuszok, lelkek) formáló ege) - asztrál (mentál)
4. Arwah Az arkangyalok (= szellemek + lelkek) ege
5.
Walladiat A teremtő szellemek ege, akik előbb hallható, majd
látható rezgésekformájában hozzák létre a teremtést - kauzál
6. Wadhât Az „ÉN VAGYOK (ANAHU), a személyes öntudat ege - isteni szint
7. Ahadîat Az ősegység ege
Legnagyobb költőjük, Rumi irásait a szufizmus Bibliájának is nevezik. Íme néhány e „szentírási versekből:
Én vagyok a Nap minden sugara,
tánca előtt nyitott minden ház ablaka,
én vagyok a rubin, arany és kaláris,
még ha a test vízből és anyagból áll is.
Egy karizmatikus gyülekezet így fogalmazza meg a „Megtérők imáját”:
Istenem, tudom, hogy vétkeztem ellened, bocsáss meg.
Jézus Krisztus, kérlek, lépj be a szívembe és tisztíts meg engem.
Uram, adj erőt, hogy azt tegyem, amit Te kívánsz és azt fogom tenni.
Komolyan gondolom.
A Te nevedben kérem imám meghallgatását.
Ámen
Korszakunk a kegyelem korszaka.
Ramana Maharshi szerint a tudás és az önátadó szeretet olyanok, mint a madár két szárnya. A kettő együtt felemel a magasba.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!