Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | [Törölt felhasználó] | 1 hozzászólás
A megvilágosodás tudatállapota elől csak és kizárólag önmagunk zárjuk el önmagunkat, mégpedig olyan öntudatlan makacssággal és kitartó rafinériával, amely még a megvilágosodásra törekvő tudatosságot is saját célja ellen képes fordítani.
A tibeti tanítások négy hibát látnak a tudat teljes
felismerésének legfőbb akadályaként. Elsőképp azt, hogy a tudat
természete túlságosan közeli ahhoz, hogy felismerhessük. Másodszor,
túlságosan mély is ahhoz, hogy a lényegéig hatolhassunk. Harmadszor -
és talán a legmeglepőbb módon -, túlságosan könnyűnek tűnik, hogy
elhiggyük, ennyire egyszerű az, hogy semmi másra nincs szükség, mint
hogy a mindig jelen lévő tiszta tudatosságban egyszerűen elengedjük
magunkat. S végül, a megvilágosodás túlságosan is csodálatos ahhoz,
hogy befogadjuk korlátozott gondolkodásmódunkkal. Egyszerűen nem
hisszük, hogy a megvilágosodás gondolkodásmódunk valódi természete.
A megvilágosodásról az imént, mint a tudat abszolút
teljességéről beszéltünk, olyan természetességgel, ami az azt nem
ismerők, pontosabban nem megélők számára, cseppet sem biztos, hogy
egyfajta abszolútumot jelent. Az európai ember távoli és misztikus
fogalomnak látja, az orvostudomány, pontosabban a pszichológia pedig
leginkább a módosult tudatállapotok egy folklorisztikus, vallásos
eltúlzásaként könyveli el. Lényegének, a tudat végtelen, és érzéki
illúzióktól mentes állapotának megértéséhez először is a tudatról illene
valamelyest pontosabb képet magunkévá tennünk.
A tudat természetét és pontos definícióit illetően azonban mind
az európai filozófia, mind a tudományos pszichológia kétségbeejtően
tanácstalan leírásokat ad. Nézzük meg most pontosabban, mit tud a
tudatról az analitikus természettudomány. Dacára annak, hogy a
tudatosság talán legáltalánosabb és legközösebb emberi élményünk, a
pszichológia nem sokkal mond többet róla mint, hogy a tudat az az
állapot, amiben az ember érzékeli és kontrollálja külső és belső
környezetét.
Ha alaposabban belegondolunk, a tudat hihetetlenül sokrétű
jelenség, ami a hétköznapi megszokott állapoton kívül számtalan más
lehetőséget is biztosít a világ és önmagunk megélését illetően a
képzelet, az álom, a víziók és az egészen más dimenziókat sejtető
paranormál észlelések és hatások területén. A megvilágosodás
állapotának megközelítéséhez az utóbbiakkal szintén tisztába kell
legyünk.
Az a mindmáig uralkodó tudományos nézet, ami szerint a tudat
csak és kizárólag a koponyánk falain belül létezik, illetve
értelmezhető, a parapszichológia bizonyított tényei szerint már
tarthatatlan, de legalábbis alaposan megkérdőjelezhető. Az
extraszenzoriális percepció, vagyis az érzékszerveken túli észlelés
léte a tudat térbeli és időbeli kötetlenségére mutat rá (telepátia,
jövőérzékelés), a pszichokinézis, vagyis a gondolatnak a környezetet
közvetlenül befolyásoló hatása pedig a tudat és az anyagi valóság
tudatfüggő jellegére utal.
A parajelenségek nehezebben megfigyelhető körébe tartozik a
legjelentősebb lelki élmények egyike, a halálközeli élmény, vagy
szándékolt változatában a testelhagyás (OBE) élménye. Ennek az
állapotnak a rendkívülisége egyrészt abban rejlik, hogy a tudat
észlelései elhagyják a testet, tehát alkalmasint kívülről láthatjuk
magunkat, másrészt átléphetünk egy olyan szellemi tartományba, ahol
létünk eseményeit egyfajta rálátásban és emberi összefüggéseiben
szemlélhetjük.
Paulinyi Tamás
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!