Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az élet a halál után mindnyájunk számára rendkívül fontos, nemcsak azért, mert egy napon mi is meghalunk majd, hanem azért is, mert a legfiatalabbakat leszámítva senki sincs közöttünk, aki ne veszített volna már el, - egy számára nagyon drága, nagyon fontos valakijét.
Ezért ha a halál
utáni életre vonatkozó
bármilyen információ érhető
el, természetes, hogy igyekszünk azt megszerezni.
Az első
gondolat, ami a fenti cím olvasása után mindenkinek eszébe ötlik: "tudhatunk-e
egyáltalán valami biztosat a halál utáni életről?" Mindnyájunknak - a
legkülönfélébb vallási területek tagjainak - különböző elméletekkel
magyarázták ezt a témát, mégis ezen szekták leghívőbbjei sem hiszik
igazán a tanokat, mert mindenki úgy beszél a halálról, mint "a rémség királyáról",
s az egész kérdéscsoportot csak a titkok, a veszélyek szemszögéből
képes nézni.
Bár olyan kifejezéseket használunk, hogy "elaludt
Jézusban" - ennek ellenére feketébe öltözünk, gyászfátylat
viselünk, fekete keretes értesítést nyomatunk, vagyis körülvesszük a halált a gyász és
a bánat minden lehetséges jelével, vagyis mindennel, ami még
rettenetesebbé, még feketébbé teszi. Őseinktől rossz örökséget vettünk
át, hozzászoktunk a komor temetési szokásokhoz, és nem akarjuk mindezek
borzalmát és abszurditását belátni. A korábbi századokban élt emberek e
tekintetben bölcsebbek, és nem hozták összefüggésbe ezeket a rideg
dolgokat a testi halállal,
- részben, mert a temetéssel kapcsolatban sokkal ésszerűbb módszert
alkalmaztak, amely nemcsak a halottat, de az élőket tekintve is
lényegesen jobb volt, részben pedig mert nem ismerték azokat a szörnyű
beidegződéseket, amelyek a lassú felbomlással voltak kapcsolatban. A
régiek annak idején sokkal többet tudtak a halálról, mint mi, és éppen mert
többet tudtak, kevésbé gyászoltak.
Pontosan úgy teremtettünk mi is magunk számára félelmeket,
ahogyan azok a gyerekek, akik kísértethistóriákkal rémisztgetik
egymást, pedig csak a tényeket kellene tanulmányoznunk, és minden
mesterséges "sötét" azonnal eltűnne. A halál nem a sötétség királya, nem
kaszás csontváz, aki lekaszálja az életet, hanem sokkal inkább angyal,
olyan kulcs birtokában, amely az eddiginél sokkal magasabb élet kapuját
nyitja meg számunkra.
Természetesen most azt gondolhatják, hogy
ez mind nagyon szép és költői, de honnan lehetünk bizonyosak abban, hogy
ez így is van? - Ezt sokféle módon lehet alátámasztani. Több mint elég
érvünk van azok számára, akik veszik maguknak a fáradságot, hogy utánajárjanak.
Shakespeare állítása valóban rendkívül érdekes (Hamletnek megjelenik
atyja szelleme) ha meggondoljuk, hogy ősidőktől fogva és minden általunk
ismert ország irodalmában, az eltávozottak visszatértek a másvilágról
és megmutatták magukat embertársaiknak. Ezeknek a jelenségeknek az
igazolására is elegendő tanúságtétellel rendelkezünk. Volt idő, amikor
divatba jött, hogy ezeknek az eseményeknek a hitelességét nevetségessé
tegyék, manapság azonban ez már nem történik meg. Mióta olyan tudósok,
mint Sir W.M. Crookes, a thálium fémelem felfedezője, Sir Oliver Lodge, a
nagy elektro-szakértő, csakúgy, mint Mr. Balfour, Anglia
miniszterelnöke olyan egyesület tagjaivá váltak, amely ezen jelenségek
kutatását tűzte ki céljául, s melyben ők maguk is tevékenyen részt
vettek, - már nem divat nevetni. Olvassák csak el ennek a "Pszichikai
Jelenségek Kutatásával foglalkozó Társaság"-nak (Society for Psychical
Research) a tudósításait, és megtalálják majd azokat a részeket, amelyek
halottak visszatérését támasztják alá. Olvassanak olyan könyveket, mint
Mr. Steads: "Igaz kísértethistóriái", (Real Ghost Stories) vagy
Camille Flammorion: "Az ismeretlen" c. (L' Inconnu) művét, s egy csomó
olyan jelenség magyarázatát találják majd, amelyek nem évszázadokkal
ezelőtt, nem távoli földrészeken történtek, hanem itt, közöttünk, és
olyan személynevekre is bukkanhatnak, akik tanúsítani fogják e
jelenségek valódiságát, ha megkérdezik őket.
Továbbá a halál utáni élet mellett szól,
a modern spiritizmus tanulmányozása. Tudom, nagyon sokan vannak, akik
azt hiszik, hogy e területen csak csalás és ámítás lakozik, de én
személyesen is tanúsíthatom, hogy nem így van. Előfordulhatott, hogy
volt egyes esetekben csalás és ámítás, ugyanakkor azonban félelem nélkül
állítom, hogy nagy igazság van benne, amit mindenki maga is fel fog
ismerni, aki rászánja magát, hogy ezen dolgok felderítésére időt és
türelmet áldozzon.
Ezekről a témákról is lehet számos irományt,
könyvet tanulmányozni, de azt is lehet, amit én is tettem: közvetlen
kutatásokat folytatni. Azonban sokan vannak, akik sem időt, sem
fáradtságot nem akarnak ilyesmire áldozni - ez rájuk tartozik. Ha
viszont nem akarnak utánajárni,
akkor ahhoz sincs joguk, hogy kigúnyolják azokat, akik e jelenségeket
látták, s ezért biztosak abban, hogy léteznek.
Az alátámasztó
adatok harmadik vonala, ami a teozófia tanulmányozóinak a
legkézenfekvőbb, hogy lássanak neki az önmagát kínáló közvetlen
kutatásoknak. Minden emberben vannak olyan látens képességek, melyek
ugyan egyelőre kezdetlegesek, de melyekkel a láthatatlan világot
megélhetik, s mindazok, akik veszik is maguknak a fáradságot, hogy e
képességeket kifejlesszék magukban, azok számára a síron túli világ
nappali világosságban fog ragyogni. Jónéhány teozófiát tanulmányozó
egyén már kifejlesztette magában ezt a belső érzékelést, és éppen az ő
állításaikról szeretnék e könyvben beszámolni. Jól tudom, hogy egyetlen
egyházi tanító sem fogja ezeket a halál utáni életről való egyéni véleményeket a
saját maga számára felhasználni, mert nyilván azt feleli majd, hogy az
Egyház ezt vagy azt - így vagy úgy tanítja, vagy hogy mit mond nekünk
erről a Biblia. De azt sohasem fogja mondani, hogy: "Én magam ezt
vagy amazt átéltem, láttam, és tudom hogy igaz."
A teozófia
ezzel szemben abban a helyzetben van, hogy bizonyosságként állíthatja,
közülünk sokan győződtünk meg személyesen ezekről a dolgokról, melyeket
mi megtörtént eseményként messzemenőn ellenőriztünk, s amelyeket Önök
újra kutathatnak és ellenőrizhetnek. Mi szívesen rendelkezésükre
bocsátjuk tudásunkat, de szeretnénk hozzátenni, hogy ha a mi állításaink
az Önök számára nem tökéletesen értelmesek, vagy elfogadhatatlanok, úgy ne
elégedjenek meg ennyivel, hanem kíséreljék meg ezeket a dolgokat
személyesen, és olyan alaposan kutatni, amennyire csak lehetséges.
Csupán akkor lesznek ugyanis abban a helyzetben, hogy mások iránt
ugyanolyan bizonyossággal állíthatják tételeinket, mint ahogyan azt mi
most tesszük. Engedjék meg tehát, hogy a tényekre térjek rá, amelyek
azon a kutatási módon, amelyről éppen szó van, alátámasztást nyertek.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!