Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Napot, más-más, a saját törzsnevüknek megfelelő néven is nevezték.
Például a kunok Kún vagy Hunor néven, a besenyők Beszer vagy Peter, a
jászok Jász, Jázon vagy Jázzú, a székelyek Szikel vagy Zakur, a kazárok
Kus vagy Kazár, a kabarok Bag, Bog vagy Bakar, a palócok Pál, Bál,
Balota vagy Bél, az avarok Bar, Barata, a szemerék Szem, Szam, Somota
néven, valamint még más neveken is nevezték. Szerintük ugyanis minden
földi életnek és így az embereknek is, édesapja a Nap, költőileg
megszemélyesítve : a Napisten, Napkirály vagy Napfejedelem, vagy ahogy
még nevezték : Aranyfejedelem, Aranyisten, Szép Isten, a Gyönyörű.
Viszont minden földi életnek és így az embereknek is regebeli édesanyja
maga a Föld, azaz megszemélyesítve, a Földanya vagyis Tündér Ilona, az
Élet Anyja. Tündér Ilonának és a Napistennek, azaz tehát Magornak
nászát minden tavasszal a napéjegyenlőség idejében ünnepelték. Ekkor
Ilona, mint Magyar Napkirály felesége, a Magyar Ilona nevet veszi föl,
ahogy őt a Csallóközi leányok bizonyos tavaszi, a házasságról szóló
énekeikben napjainkig is nevezik. Ugyanis kizárólag a napéjegyenlőség
szent ünnepe napján és éjszakáján tartották nászukat a fiatal párok is,
azon időben tehát, amelyben a gyöngy virág, Tündér Ilona e szent
virága, nyílik. Meg kell itt említenem azt is, hogy régi nyelvünkben a
tündér szónak még leány és szűz értelme is volt, aminthogy a finnben ma
is tüttő, tüttere = leány, szűz, amihez pontosan párhuzam az, hogy
például az olaszban fata = tündér, míg az oláhban fata = leány. De meg
kell említenem még azt is, hogy a magyar névnek, más jelentései
mellett, boldog jelentése is volt, ami szerint tehát úgy a Magyar
Isten, mint a Magyar Ilona névnek Boldog Isten és Boldog Ilona értelme
is volt, ami alatt szerelmi boldogságot, az apává, anyává létet is
értették, de fölemlítem itt azt is, hogy a tulajdonképpeni magyar
őstörzsek földművelők voltak, Magyar Napisten a földművelés föltalálója
és istenségeként is tiszteltetett, a békés földművelő élet pedig boldog
életként volt fölfogva.
Hogy viszont Ilona mennyire azonos volt a rómaiak Venusaval, a nőiesség
és szerelem ez istenségével, mutatja az is, hogy Venust is nevezték
Venus Felix-nek, azaz Boldog Venusnak és hogy őt a rómaiak is regebeli
ősanyjuknak tekintették, ugyanúgy tehát mint a magyarok Magyar Ilonát a
magyarság regebeli ősanyjának. Valamint pedig tavaszi
megnyilvánulásában Ilona a szerelem Istennője volt, ugyanúgy a szerelem
istensége volt tavaszi megnyilvánulásában Magyar Napisten is, amelyben
például a palócoknál Lebéd vagy Libéd név alatt különösen nagy kultusza
volt, amely név régi nyelvünkben hattyú jelentésű volt.
E minőségben őt őseink (miként a görögök és rómaiak is)
hattyúszárnyakkal ábrázolták volt, mivel náluk a hattyú a vágyódás,
különösen pedig a szerelemvágy költői jelképe volt. Ezen régi lebéd
vagy libéd = hattyú szavunk a lebeg vagy libeg szavunkból származik,
amelynek szárnylebegtetés, lebegtetés, repülés és a levegőben való
lebegés, libegés értelme van. Ugyanez igéből származik továbbá lepke és
innen tájszólásos változatát képező lepe és lipe = lepke szavunk is. Mind amely szavaink viszont azonosak a latin libratio = libegés szóval
is, valamint megvilágítják a latin libido = vágy, szerelemvágy szó
ősnyelvünkből való eredetét is. Mindezek magyarázata pedig az, hogy a hattyúk, valamint némely más madárféle is, szerelmi vágyukban
szárnyaikat lebegtetni, libegtetni szokták. Mondottuk, hogy a Libéd név
értelme : hattyú, és hogy a hattyú őseink jelképezésében a vágy, főképp
a szerelemvágy jelképe volt. Így pedig megértjük a német Liebe, régibb
Liebde = szerelem szó eredetét is, illetve bebizonyítottnak látjuk
mindezen latin és német szavak ősnyelvünkbőli származását. Úgyszintén
az elmondottak fejtik meg azt is, hogy a görög-római mitológiában a
Szerelemisten miért ábrázoltatott hattyúszárnyakkal.
Magyar Napisten őseink mitológiájában az erőnyt (energiát)
megszemélyesítő istenség, míg Ilona az anyag (materia)
megszemélyesítése is volt, ami pedig mély tudáson és természetismereten
alapuló jelképezés volt, mert hiszen való igaz, hogy minden földi élet
alapja a Napból a Földre áradó erőnynek a Föld anyagára való hatása. Az
anyaföld szunnyadó anyagának a napsugarak általi életre-keltését,
megtermékenyítését jelképesen valóban a nőnek a férfi általi megtermékenyítésével hasonlíthatjuk össze. A nő ugyanúgy táplálja
gyermekét mint az élőket terményeivel a Föld. A levegő pedig, amely a
Földanya által nekünk nyújtott táplálékok legfontosabbika, — amelynek
híján már néhány perc alatt halottak vagyunk — a Földnek csak egyik
alkatrésze, ugyanúgy mint akár a víz avagy a termő televény (humusz) is.
... ősnyelvünkben „magyar” tulajdonképpen „ember” jelentéssel bírt, bár volt még „boldog” és „földművelő” jelentése is.
Az ősmagyar mitológiai fölfogás szerint bennünk is minden, ami anyag,
azaz tehát egész testünk : anyai örökségünk, vagyis Magyar Ilona
édesanyánk adománya, viszont minden, ami test-nélküli, anyagtalan, azaz
erőny, vagyis tehát a lélek, a gondolat és minden szellemi működés :
atyai örökségünk, azaz tehát Magyar Napatya adománya. Eszerint pedig a
lelkiismeret is, amely hiszen valóban test-nélküli valami, vagyis a
lélek egyik megnyilvánulása, tisztán csak szellemi működés, nem más,
mint Magor vagy Magyar atyánk reánk hagyott adománya, öröksége.
A Napból a Földre származó erő a földi életjelenségek létrehozója, s
ilyen tehát a lélek is, amely minket élőkké és a legfejlettebb alakban
: emberré, (ősnyelvünk szerint: magyarrá) tesz, vagyis tehát mindnyájan
a Nap fiai, gyermekei vagyunk. A Napistentől származik belénk azon
„isteni szikra”, amely bennünket életre kelt, emberré fejleszt, és
amely holtunk után el nem enyészik; aminthogy a mai tudomány is tanítja
az erőny megmaradását. Ez „a lélek halhatatlansága” igazi magyarázata,
értelme is. Ez pedig azt is jelenti, hogy őseink felfogása e
tekintetben a mai tudományos fölfogással teljesen azonos volt, csakhogy
gyönyörű költői alakba öltöztetve.
Magyar őseink szerint tehát : ha a kerek aranytükörbe tekintünk, ez
ugyanannyi, mint hogyha édesatyánk, a Napisten arcába, szemébe
tekintenénk.
A lelkiismeret létezésének fölismerése szellemileg fejletlen,
kezdetleges ősembernél még nem tételezhető föl. Ehhez már föltétlen
magasabb fokú szellemi fejlettség szükséges, amely szellemi színvonalat
az ember, szerintem, már a kőszerszámok készítése előtti korban is, az
aranyfém megmunkálása első korában ért el először, vagyis az
Aranykorban, amely kort habár ma többé-kevésbé mesebelinek tartják, de
amelynek létezettségét én nem vonom kétségbe, sőt azt tartom, hogy az
első szellemi műveltség is már akkor fejlődött ki, mégpedig igen magas
fokra, habár ezután ismét igen mély hanyatlás is következhetett.
Szerintem a lelkiismeret fölismerésére az embert a tükröződés jelensége
vezette, akár a vízben, akár arany, kristály vagy csiszolt kő felületében magát meglátva. A tükröződés pedig, mint fényjelenség,
valóban nem is más mint a Napból származó erőny, amelynek
észlelhetősége ámbár ismét csak a Földanya által nyújtott anyag
segítségével válik lehetségessé (a fényt magát nem is láthatjuk, hanem
csak az általa megvilágított tárgyakat), ugyanúgy, mint ahogy a
gondolat is a Napból származó erőny, de amelynek, hogy
megnyílvánulhasson, az agyvelőre van szüksége, amely pedig a Föld által
nyújtott anyagból áll. A tükröződésnek tehát saját teste nem lévén,
valóban a lélekkel hasonlítható össze. Mészáros említett cikkében
számos adatot találunk arra, hogy az ősember a tükröző felületen
megjelenő képét a léleknek tartotta, illetve azzal hasonlította össze.
Ennek oka szerintem az, hogy tükörképünk tényleg teljesen hozzánk
hasonló, de mégis: teste nincsen, tehát anyagilag nem létezik, vagyis
bár látjuk, ott van, de mégis tulajdonképpen nincsen, azaz hogy csak
anyagilag nincsen, mivel hiszen csak fényjelenség.
A lelkiismeret nem más, mint a lélek és az önmagam fogalmak egyesülése, ami egy másik én gondolatát hozza létre, amely másik én, mivel test-nélküli, tisztán szellemi valami : tehát fennköltebb, nemesebb, istenibb, tehát jobb is mint a testi én. Mivel pedig a lélek vagy szellem Édesatyánk, a Nap adománya (a Napból származó „isteni szikra”), ennélfogva a lelkiismeret szava is tulajdonképen a Napisten, azaz Édesatyánk szava. Így lett tehát a tükör a lelkiismeret, azaz a másik, nemesebb én jelképe, és maradott az még azután is, hogy az ember a tükröződés jelenségét már meg tudta magyarázni. Hogy őseink egykor létezett magas szellemi műveltsége idején a Természet ismerete, azaz a természettudomány, semmivel sem állott a mai mögött, azt itt bővebben nem bizonyíthatom, mert ez tárgyunktól túlságosan messze térítene el. Hogy aztán lélektanilag az önmagunk szemlélése, amit a tükröződés jelensége tesz lehetővé, a lelkiismerettel mennyire természetszerűen függ össze, ezt magyaráznunk fölösleges. Mivel pedig a kerek aranytükör a Nap ábrázolata is, úgy a benne megjelenő arcunkkal ez egyúttal a Napisten, azaz Édesatyánk arcát is jelentette, mivelhogy az ősi természetvallási, valamint a mai népfölfogás szerint is a gyermek és a rá többnyire hasonlító szülője, azaz tehát a fiú és édesapja, egymással tulajdonképen azonosak. Fiúban az édesapa (leányban az édesanya) él tovább, viszont az édesapa élete mintegy a fiú megelőző életét képezi, miszerint tehát az önmagam-édesapa-fiú fogalma őseink gondolataiban azonosult.
Ha tehát az aranytükörbe tekintünk, ez jelképesen annyi is, mintha
édesatyánk arcába, szemébe, saját lelkiismeretünkbe avagy a Napisten
szemébe tekintenénk. Viszont amit tehát lelkiismeretünk mond : az
Édesatyánk, azaz a Napisten szava, tanítása, vagyis azon „isteni
szózat”, amelyet ha igazak és jók akarunk lenni s a rosszat, valamint
ennek következményét : a bűnhődést, el akarjuk kerülni, követnünk kell.
Ezek szerint, ha lelkiismeretünk szavát követjük, azaz Magyar
Napatyánktól örökölt lelkünkre hallgatunk, ez annyi, minthogyha a
Napisten szeretetteljes atyai tanítását, az általa megadott igaz
törvényeket követnők.
Őseink is igen jól tudták, hogy a Nap nem élő személy, hanem csupán
égitest, de náluk csak jelképezésről volt szó. Erkölcsi nevelést
szolgáló jelképezésről. őseink a Napban azon eszményi és erkölcsi
édesapa-mintaképet tisztelték, amely mintaképet ők maguk alkották meg
maguknak. Fölfogásukban a Nap csak úgy volt édesatyánk, a Föld csak úgy
édesanyánk, mint ahogy a Nagy Istent is csak költőileg jelképezték
fenséges, öreg férfialakkal (nagyapa), habár tisztában voltak azzal,
hogy ő az örök Természet, az örök Mindenség maga, amely emberi ésszel
föl nem érhető, nem ábrázolható, vagyis hogy ő a Mindenség összes örök
törvényeinek is egy fenséges Egységbe való filozófiai egyesítése és
költői megszemélyesítése. Hisz a legegyszerűbb ősmagyar is tudta,
látta, hogy a Napnak nincsen keze, lába, nem ül aranyszőrű lovon mint a
jelképes hitregékben (mythoszokban), valamint teljesen tisztában voltak
azzal, hogy a Föld sem hasonlít emberi nőhöz, akinek szeme, szája,
keze, lába volna hogy a Föld gyermekeit nem emlőkkel, hanem
terményeivel, a vízzel és a levegővel táplálja. Mindez pedig azt is
jelenti, hogy őseink a mai, csodákban és emberalakú istenségekben hívő
vallásos embereknek szellemileg magasan fölötte állottak, azaz hogy ők
még tudtak jelképekben gondolkodni, ami a mai gondolkodásban mindinkább
már kivesz. A hiba tehát bennünk, de nem őseink felfogásában van.
Másodszor pedig koránt sincsen még eldöntve, hogy az égitestek vajon
minden önélet és öntudat nélkül valók-e ? Tudósok elmélkednek azon,
hogy tulajdonképen mi is az öntudat, a lélek, és hogy ez mily
viszonyban van az anyaggal, hogy hol és milyen mennyiségben van meg
emberben, állatban, növényben és az úgynevezett „holt anyag”-ban ? És
ha mindaz, ami lélek és gondolat, a Napból származik a Földre, miért
kell okvetlen azt tartanunk, hogy mindez csak azután nyilvánulhat meg,
miután a Földre érkezett ? Vajon nem működhetik-e már a Napban is ?
Aki lelkiismerete szavára hallgat, azt soha el nem némítja, az soha az igaz útról le nem tér. Az ember tévedhet, lehet önző, pártos, részrehajló; az írott malaszt, a szabályok lehetnek tévesek és a változó viszonyok, körülmények folytán elavulhatnak. Ami néhány századdal avagy ezredévvel ezelőtt helyes és szükséges volt, az ma lehet helytelen és káros. Egyetlen tanítás, egyetlen törvény van, amely örökké igaz marad, amely az adott körülményekhez alkalmazkodik : az élő lelkiismeret, amely sohasem avul el, mint az írás és sohasem téved, sohasem pártos, mint az ember. A lelkiismeret, isteni szózat, és aki erre hallgat, bűnös sohasem lesz.
A lelkiismeret, azaz maga a sugalló lélek, nem csupán „emberi” valami s nem olyan földi, anyagi dolog tehát, amilyennek az ellenmondók képzelik. Hiszen ők sem tagadhatják, ha csak nem teljesen materialisták, hogy a lélek Istentől származik. Ha pedig materialisták, úgy nem tagadhatják, hogy a szellemi működéseket létrehozó erőnyök a Napból származnak, amiszerint a lelkiismeret, mégiscsak földöntúli eredetű. A teológusok is el kell ismerjék, hogy a lélek az, ami bennünket anyagtól, növénytől, állattól leginkább megkülönböztet, valamint a materialisták sem tagadhatják, hogy a magasabb fokú szellemi, vagy mondjuk „agyvelői” működés az, ami minket más élő lények fölött emberré tesz. Miután pedig a szellemi működés, a gondolat — azaz a lélek — tehát erőny (energia), így : ha a mi agyvelőnk több erőnyt termel, mint az állati, eszerint több erőnyt kapott is a Napból, minden földi erőny ősforrásából. Ez a magyarázata tehát annak is, hogy az emberek értelmessége, értelmi képessége nem egyenlő. Mivel az erőny örök és sem elő nem állítható, sem meg nem semmisíthető, ezért ha többel rendelkezünk, akkor többet kellett kapnunk is. Némely faj, némely ember agyveleje alkalmasabb a Napból származó erőnyt fölfogni és fölhasználni, más fejletlenebb avagy elhanyatlott fajoké, egyéneké erre kevésbé alkalmas, míg viszont sokan, sőt talán a legtöbben, rossz szokások, gondatlanság, lustaság következtében agyvelejüket rontják, elhanyagolják és így a Napból mindnyájunk számára egy formán érkező, mindnyájunknak egyaránt nyújtott erőnyt fölhasználni agyvelőjük alkalmatlanabbá válik. Azt mondottuk, hogy nagyobb mennyiségű erőnnyel, azaz értelemmel csak úgy rendelkezhetünk, ha nagyobb mennyiséget kaptunk, azaz fogtunk föl. Hogy gépeket erőteljesebben működtethessünk, nagyobb mennyiségű tüzelőanyagra is van szükségünk. De tudjuk, hogy az égés által fölszabaduló erőny is a Napból származott, akár fát, kőszenet avagy olajat használunk is el. Tény, hogy a Napban székelő óriási erőnymennyiség is az ő atyjától, a végtelen Égtől, származott, amelyet az emberi ésszel föl nem fogható, meg nem magyarázható Örök Istenben személyesítünk meg, aki mindennek meg nem fejthető kezdete. Ezt az Ős-Istenséget magyar elődeink Ok-nak is nevezték, amely ok megszemélyesítése Okkán vagy Okkún néven is neveztetett, amely név értelme ok-lény, ok-ember, ok-király volt, mivel ősnyelvünkben a kán vagy kún szó, különösen kún őstörzseink nyelvében, ember, lény és király értelemmel is bírt.
A prófétai vallások szerint Isten személyesen jelenik meg és diktálja rendelkezéseit, törvényeit, amiben tilos kételkedni. Említém, hogy a régi görögök szerint is Apollón személyesen diktálta Likurgosznak törvényeit. Őseink fölfogása szerint ellenben az „isteni szózat” avagy „megnyilatkozás” azonos volt saját lelkük, azaz lelkiismeretük szavával. Az Isten által adott ihlet, fölvilágosodás, megnyilatkozás őseinknél tehát még jelképesen volt fölfogandó és a saját lelkünk, lelkiismeretünk, a saját elménk fölfedezéseit, eszméit jelentette. Mivel azonban a lélek a Napisten adományaként volt fölfogva, a szellemi működések pedig valóban a Napból a Földre sugározott erőnyből származnak, ezért eszméinket valóban a Napisten által sugallottaknak mondhatjuk. Ilyen valóságokon alapulók voltak tehát őseink táltosai jelképes beszédei, amelyeket az őket hallgató őseink még értették, jelképes értelmüket még tudták és tehát nem is vették szó szerint. Ellenben későbbi és szellemileg fejletlenebb népek ilyesmit fölfogni már nem voltak képesek és ezért mindent szó szerint vettek. Ma azonban, ismét jelképekben szólva :
„Mivel a Magyarok Istene elménket ismét fölvilágosította”, mindezeket megtudtuk és újból értjük.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!