Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
(Menlo park, Kalifornia 1994. augusztus)
A megvilágosodás bennünk van, nem kaphatjuk meg a Buddhától.
A megvilágosodás bennünk van, mert az illúzió bennünk van, a szamszára és a tudat minden problémája bennük van. Ha az illúzió a negatív érzelmek, a szamszára - vagy bárminek nevezhetjük - a tudatunk része, akkor a megvilágosodás is a tudatunk része. Amikor az összes probléma leülepszik, az a megvilágosodás. Tehát a megvilágosodás a tudatunkban van.
A Dharma módszereket jelent - hogyan lehet megvilágosodni -, mindazokat a módszereket, amelyeket gyakorlunk. Amikor készen vagyunk a gyakorlással, az eredmény a megvilágosodás. Mielott elkezdünk Dharmát gyakorolni, tudnunk kell, hogy az mennyire fontos.
Életünk tartamának idejét a fizikai test létezésének ideje határozza meg, nem a tudat létezésének ideje. A tudat folytatódik. Bármi jó vagy rossz történik az életünkben, az a múltbéli karma eredménye. Ezért van nekünk embereknek és ebben a világegyetemben létező minden lénynek ugyanolyan kollektív karmánk. Ugyanaz a világunk, ugyanolyan típusú a természetünk, hasonló formánk van, s ezért tudunk kommunikálni egymással. Ez a kollektív karma eredménye. Az egyéni karmák különbözőek. Néhány ember szerencsésebb, mások kevésbé. Ez az egyéni különbség a saját karmánktól függ. Valójában az egész világegyetem - a formánkat is beleértve - tudatunk egyfajta illúziója, és a karmánk eredményeként jött létre.
A karma is tudat, de amikor már egyszer létrejött, szilárdan ott is marad addig, amíg az okot meg nem szüntetjük. Amikor az ok megszűnik, az eredmény - mint egy álom - eltűnik, és erről az illúzióról egy másikra váltunk egy másik okból eredoen. Ilyen az ok és okozat. Senki nem tudja, milyen a karmája, miből jött létre, s mi lesz a következménye. Mivel a karmát saját negatív érzelmeink halmozták és építették fel, láthatatlan és nincs anyagi teste. Az eredmény azonban látható, mert illúzióként nyilvánul meg. Mivel a zavaró érzelmek tudatunk részei, a karma is tudatunk része, s az eredmény, az illúzió is tudatunk része. E három aspektusból csak egy látható, de azt már nem változtathatjuk meg. Bármilyen karmát halmoztunk is föl, az határtalan, hisz a múltbéli zavaró érzelmek is határtalanok. Tehát nem szabadkozhatunk, hogy mi semmi rosszat nem tettünk, mert amíg a tudatunk a szamszárán belül van, összezavarnak minket a negatív érzelmek, és a múltban felhalmozott karmának nincs határa.
Az összes karma közül a legerősebb, a megérésre kész karma adja az eredményt. A jövő soha nem biztos, nem tudjuk, milyen lesz a következő karmánk. Ha a Dharma gyakorlását ezzel a megértéssel kezdjük, nagyon erős lesz az elkötelezettségünk, és folytatni fogjuk a gyakorlást. Azok az emberek, akik már találkoztak a Dharmával, és megértik Buddhát, rendelkeznek azzal, amit mi értékes emberi életnek nevezünk. Miért értékes? Mert találtunk a tudatunkban egy megoldást. Ez nagy érték, s ezáltal értelmet nyer az életünk, mely mindenképp mulandó. Pillanatról pillanatra öregszünk, s olyan megoldás nélkül, mint amilyen a megvilágosodás, nincs értelme az életnek. Persze, jó lenne kényelmesen leélni az életünket, problémák, erőfeszítések nélkül - hiszen mindenki ezt szeretné -, de hogy ez mennyire sikerül, teljesen bizonytalan. Ám ha úgy éljük az életünket, hogy alkalmazzuk azokat a módszereket, melyek kivezetnek minket a szamszára csapdájából, akkor minden pillanat jelentőséggel telivé válik. Ezt megértve megerősödik szándékunk, ez azonban csak az első lépés. A második: a Dharma ismerete. Valószínű, hogy az emberek nem értik meg rögtön a Dharmát, de - ismerve a Buddha példáját - kifejlesztik majd a szándékot, és akarnak majd Dharmát tanulni.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!