Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az
egyiptomi születésű Valentinus (110-175), gnosztikus költő és tanító,
Bazilidész tanítványa volt. Tanítása szerint az istenség harminc aiónt
ölel fel. (Az aiónok hosszú időegységek, világkorszakok. Aleister
Crowley istenek tulajdonságaival ruházta fel az aiónokat, mint Ízisz
aiónja (holdistennők kora), Ozirisz aiónja (napistenek kora) vagy
Hórusz aiónja (a mágikus gyermek kultusza). A görög Aión isten
kapcsolatba hozható a gnosztikus Abraxassal, de az isz. 2. és 3. század
folyamán összeolvadt a Mithrász-kultusszal. (Mithrasz a fény perzsa
istene, a Bika korszakhoz kapcsolódik. Nagy Sándor hadjárata után a
vallások egybeolvadtak és Mithraszt a görög Héliosszal kezdték el
azonosítani.)
Valentinus a
harminc aiónt négy fő csoportra osztotta, melyek a 1.feneketlen
mélység, csend, elme, 2. az igazság és világ, 3. az élet és 4. az
ember, egyház. Ezek megfeleltethetők a Kabbala négy világának, a
teremtés egyes stádiumainak. Ezek az Aziluth (Creatio Emanata - A
Világosság és a Fény megteremtése), a Briah (Creatio Creata - Az
ősképek megalkotása), a Jezirah (Creatio Formata - Konkrét dolgok
ideáinak megformázása) és a Asiah (Creatio Facta - Létező anyagi dolgok
létrehozása).
A harmincadik aión, sophia (bölcsesség)
teremtette az anyagot, és belőle született Ialdabaoth. János irata
szerint Ialdabaoth, egy arkhón, akit Pistis Sophia teremtett a káosz
árnyékából. (A gnoszticizmusban Sophia, az isteni bölcsesség női
képviselője, ami a héber Kabbalah Binah szefirájának felel meg.) Ezután
az oroszlán alakjában megjelenő, androgün jellegű Ialdabaoth teremtette
meg a mennyeket és a földet.
Valentinus szerint Jézus szerepe
az volt, hogy visszaállítsa sophia eredeti státuszát, a Pléróma (a fény
világa, a mennyei aiónok lakóhelye) vagy az istenség részeként.
A
valentiniánus gnoszticizmus megalapítója szerint az aiónpárok között
jelentős szerepet játszik a szexualitás, amit a szekta tagjai is
előszeretettel utánoztak. Ezeket a szertartásokat a római Lupercalia
előtt tartották. (A Lupercalia az ókori rómában Lupercus
tiszteletére rendezett termékenységünnep, amit február 15-én tartottak.
Lupercus Pánnal vagy Faunusszal azonosított termékenységisten, aki a
hiedelem szerint a nyájakat védelmezte a farkascsordáktól. Az ünnepség
során megtisztuló szertartásokat végeztek, mellyel a természet
újjászületését igyekeztek elősegíteni és rítusokat végeztek az állatok
védelmére a farkasokkal szemben. A csak báránybőrt viselő Luperci-k,
azaz a farkasűzők a Palatinus-domb körül helyezkedtek el, és a nőket
báránybőrrel csapkodták, hogy biztosítsák termékenységüket.)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!