Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az Esszénus Béke Evangéliumnak
ezek a könyvei óriási spirituális, irodalmi, filozófiai és
poétikus értékű szövegek gyűjteménye, melyeket a hagyományok két
erőteljes egymásba szövődött áramlata hozott létre.
Időrendileg a
hagyományoknak az első áramlata az, amelynek a héberek voltak kitéve a
babiloni fogság idején, a Gilgames Eposz idejétől Zaratusztra Zend
Avesztájáig. A hagyományoknak a második áramlata, amely költői
szépséggel folyik keresztül az Ó- és Újtestamentumon, a kortalan
Énoktól, és a patriarkáktól a prófétákon keresztül a misztikus Esszénus
Közösségig.
Az Esszénus Közösség Holt Tenger mellet eltemetett
könyvtárában, ahol a legnagyobb számú tekercseket találták, az
írásokban a hagyományok ezen két ága nagy mértékben összefonódik.
Különös rendben követi egyik a másikat: az első erőteljes kubista
egyszerűségét, a mellérendelt második fenséges expresszionista
költészete.
E gyűjtemény bemutatásakor szerettem volna elkerülni a
száraz filológiai, valamint a Szentírást magyarázó értelmezéseket, és
helyette a szövegek spirituális és poétikus értékeire koncentrálni,
amelyek vonzóbbak a huszadik század embere számára. igyekeztem követni
azt a stílust, amit az Esszénus Béke Evangélium első könyvének
fordításánál alkalmaztam, amely eddig tizenhét nyelven lett publikálva,
és közel kétszázezer példányszámban talált olvasóra.
Remélem, hogy
sikerül továbbra is átadni ezeket a kortalan inspirációkat a mi
megzavarodott évszázadunk emberének, hogy vezessenek bennünket, per
secula seculórum, és egyre nagyobb és nagyobb világossághoz.
A
távoli ókortól fogva létezik egy csodálatos Tanítás, amely
alkalmazásában univerzális, és bölcsességében kortalan. Töredékei
megtalálhatók a sumer agyagtáblákon, és olyan feliratokon, amelyek
nyolc-tízezer évesek. A szimbólumok (nem "istenek" - a ford.)
némelyike, mint a Nap, Hold, levegő, víz és más természeti erők még
korábbiak a pleisztocén korszak végét jelentő kataklizma előtti időkből
valók. Hogy azelőtt már hány ezer éve létezett a tanítás, az
ismeretlen. E tanítás tanulmányozása és gyakorlati alkalmazása
újjáéleszt minden ember szívében egy intuitív tudást, amely nemcsak
saját egyéni problémáit, hanem az egész világét megoldhatja.
E
tanítás nyomai majd minden vallásban és országban feltűnnek. Ennek
alapelveit tanították az ősi Mezopotámiában, Egyiptomban, Indiában,
Tibetben, Palesztinában, Görögországban, és még számos országban. De a
Tanítást legtisztább formájában az esszénusok misztikus közössége
közvetítette, akik a Krisztus előtti harmadik századtól a kereszténység
harmadik századáig éltek Palesztinában a Holt Tengernél, és Egyiptomban
a Mareotis-tónál. Palesztinában és Szíriában a közösség tagjait
esszénusokként, Egyiptomban terapeutákként, gyógyítókként ismerték.
Tanításaik
ezoterikus részei a következők: az Életfa, az Esszénus Egyesülések az
Angyalokkal, és a Hétszeres Béke, valamint mások. Exoterikus vagy külső
tanításaik az Esszénus Béke Evangélium Első Könyvében tűnnek fel,
valamint a nemrégiben felfedezett Holt Tengeri Tekercsekben. A Közösség
eredete úgy mondják ismeretlen, és nevük etimológiája is bizonytalan.
Egyesek úgy hiszik, hogy Esnoch vagy Énoktól származnak, aki az alapító
lehetett, és az angyali világgal való egyesülések neki adattak meg
először. Mások úgy tekintik, hogy a név Esraelből ered, a választott
néptől, akiknek Mózes hozta el az Egyesüléseket a Sinai hegyről, ahol
azokat az angyali világ feltárta a számára.
De akármi is az
eredetük, az biztos, hogy az Esszénusok hosszú időn keresztül léteztek,
mint egy közösség, talán más területeken, eltérő nevek alatt.
A
tanítás megtalálható Zarathustra Zend Avesztájában, aki lefordította
azt egy életmóddá, amit ezer éveken keresztül követtek. Ezt tartalmazza
a Brahmanizmus, a Védák és az Upanishadok alapvető fogalmait, India
jóga rendszere is ugyanabból a forrásból fakad. Buddha később
lényegében azonos alapideákat hirdetett, az ö szent Bodhifája rokona az
Esszénusok Életfájának.
A pitagóreusok és sztoikusok az ősi
Görögországban szintén az Esszénus alapelvet követték és többségüknek
ez volt az életmódja. Ugyanez a tanítás volt Egyiptomban az Alexandriai
Filozófiai Iskolában a főnicaiak Adonisz-kultúrájának egyik eleme, és
nagy mértékben járult hozzá a nyugati kultúra számos kiemelkedő ágához,
úgy mint a szabadkőművességhez, a gnoszticizmushoz, a kereszténységhez
és a kabbalához. Jézus értelmezte azt legmagasztosabb és leggyönyörűbb
formában a hegyi Beszéd hét Üdvösségében.
Az esszénusok tavak és
folyók partján éltek távol a városoktól, és lakott településektől, és
kommunális életmódot folytattak, egyenlően osztozkodva mindenükön.
Többnyire mezőgazdálkodók, és kertészek voltak, óriási tudással
rendelkezvén a gabonák, a talaj és a klimatikus viszonyokat illetően,
amely lehetővé tette számukra, hogy a gyümölcsök és zöldségek
tekintélyes választékát termesszék, majdnem sivatagi területeken,
minimális munkával. nem voltak szolgálóik, vagy rabszolgáik, mivel ők
voltak az az első nép, akik elítélték a rabszolgaságot, mind
elméletben, mind a gyakorlatban. Létrehozták saját gazdasági
rendszerüket, amely teljes mértékben a Törvényen alapult, és azt
mutatta, hogy minden ember élelmiszer és anyagi szükségletei
kielégíthetők erőszak nélkül, a Törvény ismeretén keresztül. Sok időt
töltöttek mind az ősi írások, mind a tudás olyan speciális ágainak
tanulmányozásával, mint az oktatás, a gyógyítás, és csillagászat. Azt
tartják róluk, hogy a káldeus és perzsa csillagászatnak, valamint az
egyiptomi gyógyító művészetnek az örökösei. Szakértők voltak a
próféciákban, amihez hosszas böjtöléssel készítették fel magukat. A
növények és gyógynövények emberek és állatok gyógyításában való
felhasználásához is kitűnően értettek.
Egyszerű és következetes
életet éltek, minden nap napfelkelte előtt ébredtek, hogy
tanulmányozzák a természet erőivel való egyesülést, hideg vízben
fürödtek szertartásszerűen, magukra öltve fehér kámzsájukat, a földeken
és a gyümölcsösökben végzett napi munka után csöndben költötték el
ételeiket, ami előtt és után mindig imádkoztak. Minden élőlény iránt
tanúsított mély tiszteletükből következően soha nem nyúltak húsételhez,
és nem ittak erjesztett italokat. Estéiket tanulásra fordították, és a
mennyei erőkkel való egyesülésre.
A szombatot tanulással,
beszélgetéssel, látogatók szórakoztatásával, és bizonyos hangszereken
való játékkal töltötték, amelyeknek maradványait felfedezték.
Életmódjuk
képessé tette őket arra, hogy igen sokáig, például százhúsz évig, vagy
még annál is tovább éljenek, és azt mondták róluk, hogy csodálatos
erejük, és kitartásuk volt. minden tevékenységükben a teremtő szeretet
fejeződött ki. Gyógyítókat és tanítókat küldtek ki a közösségekből,
akik között volt illés, Keresztelő Szent János, a kedvelt János
Apostol, és a nagy Esszénus Mester, Jézus.
A közösség tagjává
egyéves próbaidő, és három éves beavatási időszak után volt lehetséges
válni, ami hét további év követett mielőtt az újonc betekintést
nyerhetett az összes belső tanításba. Az Esszénusok életmódjára
vonatkozó feljegyzések kortársaik leírásából erednek. Pliny a római
természetbúvár, Philó az alexandriai filozófus, Josephus a római
történész, Solanius és mások, különbözőképpen emlékeznek meg róluk,
mint "egy olyan fajról önmagában, amely figyelemreméltóbb minden másnál
a világon", " a legrégebbi beavatottak, akik tanításaikat
Közép-Ázsiából kapták", "megörökített tanításaik óriási korszakokat
íveltek át", "állandó és változtathatatlan szentség".
Exoterikus
tanításaik egy része arámi nyelven maradt fenn a Vatikánban, Rómában.
Néhány pedig szláv nyelven került elő az ausztriai Habsburgok
levéltárából, amely írásokat feltehetőleg nesztoriánus papok hozták
Ázsiából a tizenharmadik századból, Dzsingisz Kán hordái elől menekülve.
A
tanítások visszhangjai még ma is számos formában léteznek, a
szabadkőművesek szertartásaiban, a hétágú gyertyatartó szimbólumában, a
"Béke legyen veletek" köszöntésben, ami Mózes ideje óta van
használatban, valamint a hetünk hét napjában, amelyek régóta
elveszítették spirituális jelentőségüket. Ősiségéből, és korszakokon
keresztüli fennmaradásából nyilvánvaló, hogy a tanítás nem lehetett
egyetlen személy vagy nép alkotása, de a nagy Tanítók sora által
történt értelmezése, az Univerzum Törvénye, az alapvető Törvény örök és
változatlan, mint a csillagok az ő pályájukon, ugyanaz most is, mint
kettő vagy tízezer évvel ezelőtt, és ugyanannyira alkalmazható ma is,
mint akkor.
A tanítás magyarázza a Törvényt, megmutatja, hogy az
ember ettől való eltévelyedése az oka minden problémájának. És megadja
a módszert, amelynek révén kiutat találhatunk ebből a
kényszerhelyzetből.
EDMOND BORDEAUX SZÉKELY
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!