Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
„Az egység még ma is titokzatos ködbe burkolózik – azt sok spirituális utat járó ember képtelen elképzelni. Úgy gondolják, hogy a fejlődés végpontja a nagyobb fokú boldogság, az elme nyugalma és a bölcsesség. Jézusnál azonban megtalálható a cél hiteles víziója. Az „egység” csak addig marad absztrakt fogalom, amíg össze nem kötjük a konkrét tapasztalat leírásával. Következzenek hát a fő vezérfonalak, magától Jézustól:
Jézus úgy látta önmagát, mint aki a halál felett áll. „S én veletek vagyok mindennap, a világ végéig.” (Mt 28:20)
Úgy gondolta, hogy tanításai túlélik a történelmet, sőt még magát az időt is. „Ég és föld elmúlik, de az én igéim el nem múlnak.” (Mt 24:35)
Saját létezésébe mindenkit belefoglalt. „Ti már tiszták vagytok a tanítás által, amelyet hirdettem nektek. Maradjatok hát bennem, s akkor én is bennetek maradok.” (Jn 15:3-4)
Úgy tartotta, hogy egyedül az egység által győzhető le a halál és a pusztulás. „... Hisz nélkülem semmit sem tehettek. Aki nem marad bennem, azt kivetik, mint a szőlővesszőt, ha elszárad. Összeszedik, tűzre vetik és elég.” (Jn 15:5-6)
A szeretet érzését Istentől valónak tartotta. „Amint engem szeret az Atya, úgy szeretlek én is titeket. Maradjatok meg szeretetemben.” (Jn 15:9)
Szellemi kérdésekben minden illetékesség Jézusé. „Én kaptam minden hatalmat égen és földön.” (Mt 28:18)
Hagyományosan ezeket a sorokat (és még sok más hozzájuk hasonlót) bizonyítékként értelmezik, miszerint Jézus tudatában volt, hogy ő a Messiás. Lehetséges azonban másik olvasat is, amelynek értelmében ezek olyan ember szavai, aki az egységben él. Mivel Jézus nem meséli el, hogyan jutott el ebbe az állapotba, nem tudjuk összehasonlítani a régi és az új állapotot. (Ezzel ellentétben ott van például Buddha, aki hercegként és harcosként, a megvilágosodása előtt részletesen megosztja velünk élete drámai történetét, ugyanakkor az egység elérése után – Jézushoz hasonlóan – alig beszél személyes élményeiről.)
Az egység bizonyos minőségei nagyon tisztán és jól elkülöníthetőek. Az egység
személytelen
erőteljes
halhatatlan
mindentudó
kreatív
szeretetteljes
A négy evangélium sok tekintetben zavarba ejtő és homályos, ebben azonban nem. Jézusban olyan embert láthatunk, akinél a kicsinyke „én” összeolvadt az egyetemes „Énnel”, és akinek minden tette ezt a változást tükrözi.
És épp ezért tűnik Jézus olyan megfoghatatlannak, hiszen az egységnek nincsenek kézzelfogható és emberivé tehető tulajdonságai. A kereszténység minden lehetséges dolgot elkövetett, hogy humanizálja Jézust, mert az emberi elme képtelen felfogni, hogy létezhet valaki, aki olyan tökéletesen transzcendens természetű, hogy valóságával még a mi legmagasztosabb értékeink, például a szeretet és az együttérzés sem érhetnek fel. Indiában az egység hagyománya idősebb és egyben érettebb is; kevésbé érződik rajta a tömegek elutasításától való félelem. Ezért is van, hogy ebben a kontextusban az egység kevésbé emberi színekben jelenik meg:
nem született
nem halandó
kötöttségek nélküli
határtalan
kifejezhetetlen
kimondhatatlan
az elme és az öt érzék számára megismerhetetlen
Itt eltörlődik minden, amivel emberi lényként azonosítjuk magunkat. Te és én úgy gondoljuk, hogy egyszer megszülettünk, és egyszer majd meg is halunk. Egy, az egységben élő ember azonban erre azt mondja, hogy hagytuk magunkat becsapni a látszat által, ugyanis csak a fizikai test születik és hal meg. Te és én úgy érezzük, cselekvési lehetőségeink korlátozottak; nagyra tartjuk képességünket, amely által kifejezhetjük, kik vagyunk és mit érzünk; továbbá megmaradunk bizonyos határokon belül, amelyeken túl félünk merészkedni. Mindez azonban puszta illúziónak tűnik annak a számára, aki az egységben él.
Ha Jézus az egységben élt – ahogyan újra és újra kijelentette – akkor nekünk el kell fogadnunk, hogy az ő tapasztalatait nem érthetjük meg azáltal, hogy kiterjesztjük sajátjainkat. Pedig ez állandó kísértés. „Szeretem a gyermekeimet. Jézus azt mondja, szeret engem. Akkor Jézus úgy szeret engem, mint én a gyermekeimet.” Ez az egyenlet azonban nem működik. Jézus ugyanis olyan szeretettel szeret engem, amelyet fel nem foghatok, amíg magam is el nem érem az egység állapotát. Ő arra szólít fel, hogy lépjek a szellem útjára, és találjam meg azt a valamit, ami túl van a szavakon, még az ő szavain is. Az egység az a végzet, amely megszabadít a végzet szorításából, és eltöröl mindent, ami előtte volt és utána jön. Mindegy, hányféleképpen fogalmazzák újra, az egység semmi máshoz nem hasonlatos, csak önmagához. Csoda és gyönyörűség, ahogyan Jézus megláttatta ezt a célt – még a vak emberiséggel is.”
Deepak Chopra
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Credo - Az egység és a mindenség
Vigyázz Olvasó! Indiana Jones és a HALÁL, amit nem tudsz ELKERÜLNi!!! VAGY MÉGIS?
A lélek hívása
Szeretet és szerelem