Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
…azért jöttek, hogy higgyenek a jelekben és a csodákban és a tettekben. A lehetőség miatt, hogy mindez megtörténik, követték őt, ám szemrehányások és megalázások érték őket, míg megértették a látomást, megfutamodtak, mielőtt hallották volna, hogy Krisztust megfeszítették. Ám a mi generációnk is szerte szét van, hiszen még azt sem hiszik el, hogy Krisztus életben van. Azért, hogy hűségünk szent legyen (és) tiszta, nem bízván cselekvően önmagában, viszont fenntartva ezt és ő belé plántálva, ne mondd: „Honnan van a türelem, hogy a hűséget mérjük vele?” Mivel minden egyes ember aszerint van meggyőződve (a dolgokról), amint hisz...
A Megvilágosodás Intenzív a tradicionális „ki vagyok én?” kérdésre irányuló kontempláció és a folyamatot sokszorosára felgyorsító modern diád kommunikáció ötvözete, egy hagyományos zen elvonulás – sesshin – keretein belül. A módszer azért intenzív, mert ugyanazon a folyamaton mész keresztül és ugyanazokkal az akadályokkal találod magad szembe, és ugyanoda is jutsz el, mint bármelyik, a megvilágosodást célul kitűző tradicionális meditációs és kontemplatív módszer esetén – csak éppen 10-15 év helyett három nap alatt.
|
|
|
A székely rovásírás szójeleit megtaláljuk a népművészeti alkotásokon. Ennek a most azonosított Ten jelnek az az érdekessége, hogy a szomszédos szentgyörgyvölgyön egy 7500 éves előképe került elő.



Kutatástörténet
Az isten egy ma is jól értelmezhető, magyar szavakból álló összetétel, amely különös, ellentmondásoktól sem mentes pályát futott be az etimológusok tanulmányaiban. A finnugrista „szaktudomány” korábbiakhoz képest megváltozott ítéletét Voigt Vilmos így fogalmazza meg: „Isten szavunk eredetének kutatása a legismertebb ilyen vadászterület. Az utóbbi generációkig még a nyelvtudományunkon belül is itt megengedett volt a merész és ellenőrizetlen fantázia.
Minden embernek szeretnie kell onmagat,es el kell fogadnia mind kulso,mind belso tulajdnsagaival.Az az ember,aki erre keptelen,annak ablaktorlot kell szerelnie a tukrere az allando kopkodesei miatt.Ez a tevekenysege vegeredmenykeppen az egyedul igazsagosnak hitt megoldaskent onmegsemmisitesbe torkollik,amennyiben valamilyen latas befolyasolo modszert nem dolgoz ki onmaganak.Mindannyian a tokeletlenseg kulonbozo szintjen allunk,s igy onmagunk elfogadasara ket megoldas kinalkozik.Az egyik nyivanvaloan,es leg altalanosabban hasznalt modszer a megfelelo onvedelemmel ellatott vedoszemuveg allando alkalmazasa.Ez a szemuveg megfoszt minket tokeletlensegunk valodi szintjenek ismeretetol.Gondosan ugyelnunk kell azonban a kornyezet tisztogato szandekara.Ez a gondossag igen sok konfliktus forrasava valik rendszerint,hisz mindenkinek a szemuvege mas modon szennyezett az onismeret ellen,s igy mindenki maskent lat engem,mint onmagam.A szerencse csupan az,hogy a szemuveges emberek tekintete jellemzoen onmagukra iranyul,s igy a kulvilag eltero latasmodja nem kulonosebben zavarja oket.Leg konnyebben rajuk ismerhetunk,ha kritizaljuk oket valodi,alapos kritikakkal.Ezek a szemuveges emberek fektelen duhre,vagy onmegsemmisito letargiaba jutnak,amint a szamunkra valosnak velt allapotukra probalunk ra vilagitani.A masik modszer,a bolcs emberek modszere.Ok tudomasul veszik emberi korlataikat,es alazatot gyakorolnak,hisz bolcsessegukkel mar tudjak,hogy mi mindenrol nincs fogalmuk.OK AZOK,AKIKNEK VAN MIRE SZERENYKEDNIUK.Mig a szemuveges emberek minduntalan kenytelenek onmaguk szamara bizonyitani emberi nagysagukat oly modon,hogy dicsergetik masoknak onmagukat abban a remenyben,hogy talan egyszer ok is elhiszik,amit hazudoznak,addig a bolcs emberek szerenyen meghuzodnak bolcsesseguk arnyekocskajaban.A bolcs embert lehet kritizalni,mert az nem zavarja,-mint a szemuvegeseket- a gondosan felepitetett alomvilaguk,hisz ok a valosagban elnek.Alapos kritikaink oket meg kivancsibba teszik az oket korulvevo vilag irant.Ok rendkivul kivancsi emberek.Tudas szomjuk kielegithetetlen,de ismereteik viszonylatossagaban sosem ketelkednek.Ok nem az IGAZSAGROL beszelnek,hanem az altaluk megismert igazsagrol.Ezekrol keveset tudok,mert altalaban messze allnak tollem....Milyen az onismereted?Mennyire vagy kepes meghallgatni,es elfogadni a teged ert kritikakat?Hogy erzed magad a borodben?Valaszaid boldogsagod,es eredmenyesseged merteket tukrozik.
A Holt-tenger menti meredek mészkősziklák között mintegy háromszáz éven keresztül éltek az esszénusok, akik csömört kapva saját vallási és politikai vezetőik korruptságától inkább a társadalmon kívüliséget választották, s hogy ezzel is beteljesítsék a próféta szavait: „készítsetek utat a pusztában”. Hogy kinek? Természetesen a megígért Messiásnak (Felkent), Izrael Szentjének és Szabadítójának, akit számos néven emlegettek: Ember Fia, Dávid Fia, József Fia, Vesszőszál, Vigasztalás Fia stb.
A Megszabadulás hét lépése:
(1) jó szándék,
(2) jó társaság- és jellem,
(3) jó tettek,
(4) spirituális életvitel,
(5) az Isteniség közelében élni,
(6) az Isteni Természet és Boldogság megtapasztalása és
(7) eggyé válni az Istenivel.
A hétféle Isteni Erő:
(1) az Értelem Ereje,
(2) a Helyes tettek Ereje,
(3) a kettősség-nélküli, egyesítő Tudás Ereje,
(4) az Egyetemes Isteni Szeretet Ereje,
(5) a jóakaratú Alkotó Tevékenység Ereje,
(6) az Önfeláldozás Ereje és
(7) a JÓSZÍVŰSÉG Ereje.
ARHAT
(szanszkrit), páli nyelven ARAHANT („érdemes
ember”), a buddhizmusban a tökéletessé vált ember, aki felismerte a
létezés igazi természetét, és elérte a nirvánát (szellemi
megvilágosodást). Az arhat, megszabadítva magát a vágy kötelékeitől,
nem fog többé újjászületni.
A théraváda hagyományban az
arhat-állapotot tartják a buddhista igazi céljának. A páli szövegek az
elérés négy szakaszát írják le:
1. „az áramlatba belépett”
- vagyis a megtért (szotápanna) - állapota, mely a Buddhát, a tanítást
(dhamma) és a rendet (szangha) illető téves hiedelmek és kétségek
legyőzése által érhető el;
2.
Ha tudsz koncentrálni az ujjad hegyére, egy
gyertyára vagy valamely más tárgyra, akkor a szívedre is
koncentrálhatsz. Lehunyhatod a szemed, vagy nézheted a falat, de
gondolj mindvégig szívedre, mint egy kedves barátra. Amikor ez a
gondolat annyira intenzívvé válik, hogy egész figyelmedet leköti, akkor
túllépsz a hétköznapi gondolkodáson, és koncentrációba kezdesz.
Fizikailag nem tudsz spirituális szívedre nézni, de összpontosíthatod
rá teljes figyelmedet. Így koncentrációd ereje fokozatosan belép a
szívedbe, és végül teljesen kivezet az értelem birodalmából.
Ha nem rendelkezel bőséges mértékű tisztasággal, ha szívedet
számtalan földi vágy uralja, akkor mielőtt szívedre koncentrálnál,
tisztaságot kell megidézned.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás