Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Radnits Teréz | 0 hozzászólás
Ha lélek bajban van, akkor az egészségünk is!
A megoldást itt találod, én már jól érzem magam!
|
|
Khenpo Csödrak Tenphel Rinpocse Gyalwa Karmapa Trinley Thaje Dordzse fő tanítója.
A tanítás alapjául a III. Karmapa Rangdzsung Dordzse tanulmánya
szolgál, melynek címe: „Tanítás a buddhatermészetről”. Ez a rövid
szöveg Maitreyának, illetve Asangának az Uttaratantrához írt
kommentárjainak az összegzése. A tanítás arról szól, hogy a
buddhatermészet ott van minden érző lény tudatában, s ez az alapja a
buddhaság, a megvilágosodott állapot elérésének.
Vajon az idő a mi háromdimenziós világunkban mennyiben valóságos, és mennyiben illúzió? Nem az idő létezését kérdőjelezzük meg itt, hanem csak azt mondjuk, hogy az idő mögött egy vagy több nem látható dimenzió is meghúzódhat. Ha felfedtük a hiányzó dimenziót, még mindig maradhat vissza időkomponens, amely esetleg újabb rejtett dimenzió létezésére enged következtetni.
A tudományon kívül minden más rendszer (pl. vallások, asztrológia) valamilyen módon kétségbe vonja, sőt tagadja az idő létezését.
És mielőtt bármi is
létezett volna, az Atya volt az, aki egyedül létezett, a világok előtt,
melyek a mennyben jelentek meg, vagy a földi világ előtt, vagy
fejedelemség, vagy fennhatóság, vagy hatalmasságok előtt. […] megjelent
[…] és […]. És semmi sem született meg az ő kívánsága nélkül.
Ő
azután, az Atya, azt kívánta, hogy megmutatkozzon gazdagsága és
dicsősége, elhozta hát ezt a nagyszerű versengést ebbe a világba, azt
kívánván, hogy jelenjenek meg a versengő felek, és mindazokat, akik
versengtek hátrahagyta azokkal a dolgokkal együtt, melyek létrejöttek,
és ellátta őket felfoghatatlan tudással és visszatért az egyhez, aki
létezik.
bzsuzsa Zsuzsa írta itt:
Kedves Látogatók! December 7-én, kedden délután 5-kor a tatai Gyöngyházban Mikulás-napi jógát tartunk. A Mikulás is megérkezik hozzánk. Mindenkit sok szeretettel várunk!
14 éve | Salek Zoltán | 4 hozzászólás
Buddha már jó ideje vándorolt az országban, tanított és útmutatásokat adott szavával és példájával. Az emberek reagálása a megvilágosodott szeretetre spontán és természetes volt. Valahányszor pihenni tért s előadást tartott, tömeg gyűlt össze körülötte, hogy hallgassa Őt. Az emberek száma egyre csak növekedett. A papok és panditok hirtelen felfedezték, hogy az emberek inkább a Megvilágosodott segítségét keresik minden problémájukra, gondjukra és félelmükre.
14 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás
„Apám, tegnap azt ígérted
nekem, hogy bevezeted elmémet a nyolcadikba és ezek után a bevezeted a
kilencedikbe. Azt mondtad ez a hagyomány rendje.”
„Fiam, tényleg
ez a hagyomány rendje. Az ígéret azonban összhangban van az emberi
természettel. Mivel ezt mondtam neked, amikor megtettem az ígéretet
neked, azt mondtam: ’Amennyiben elmédben tartod minden lépésemet.’
Miután megkaptam a szellemet a hatalmasság révén, elhatároztam, hogy
cselekszek veled kapcsolatban.
Az emberi szerelem összetett. Többrétegű, egymással összefüggő és
egymásra épülő szférában veszi körül a személyiséget.
A nemi egyesülés a vele járó élvezettel és örömmel a testiség körét (a
szexualitást) jelenti. Ez az érzéki szeretet.
Efölött van az érzelmekben megnyilvánuló vonzódás, tetszés. Ez az érzelmi
szeretet. Ebből táplálkozik, ez jut kifejezésre a gyengédség sokféle
formájában: áthatja a tekintetet, szépnek láttatja a kedves szemét, haját,
kezeit...
…azért jöttek, hogy higgyenek a jelekben és a csodákban és a tettekben. A lehetőség miatt, hogy mindez megtörténik, követték őt, ám szemrehányások és megalázások érték őket, míg megértették a látomást, megfutamodtak, mielőtt hallották volna, hogy Krisztust megfeszítették. Ám a mi generációnk is szerte szét van, hiszen még azt sem hiszik el, hogy Krisztus életben van. Azért, hogy hűségünk szent legyen (és) tiszta, nem bízván cselekvően önmagában, viszont fenntartva ezt és ő belé plántálva, ne mondd: „Honnan van a türelem, hogy a hűséget mérjük vele?” Mivel minden egyes ember aszerint van meggyőződve (a dolgokról), amint hisz...
A Megvilágosodás Intenzív a tradicionális „ki vagyok én?” kérdésre irányuló kontempláció és a folyamatot sokszorosára felgyorsító modern diád kommunikáció ötvözete, egy hagyományos zen elvonulás – sesshin – keretein belül. A módszer azért intenzív, mert ugyanazon a folyamaton mész keresztül és ugyanazokkal az akadályokkal találod magad szembe, és ugyanoda is jutsz el, mint bármelyik, a megvilágosodást célul kitűző tradicionális meditációs és kontemplatív módszer esetén – csak éppen 10-15 év helyett három nap alatt.
A székely rovásírás szójeleit megtaláljuk a népművészeti alkotásokon. Ennek a most azonosított Ten jelnek az az érdekessége, hogy a szomszédos szentgyörgyvölgyön egy 7500 éves előképe került elő.
Kutatástörténet
Az isten egy ma is jól értelmezhető, magyar szavakból álló összetétel, amely különös, ellentmondásoktól sem mentes pályát futott be az etimológusok tanulmányaiban. A finnugrista „szaktudomány” korábbiakhoz képest megváltozott ítéletét Voigt Vilmos így fogalmazza meg: „Isten szavunk eredetének kutatása a legismertebb ilyen vadászterület. Az utóbbi generációkig még a nyelvtudományunkon belül is itt megengedett volt a merész és ellenőrizetlen fantázia.
Minden embernek szeretnie kell onmagat,es el kell fogadnia mind kulso,mind belso tulajdnsagaival.Az az ember,aki erre keptelen,annak ablaktorlot kell szerelnie a tukrere az allando kopkodesei miatt.Ez a tevekenysege vegeredmenykeppen az egyedul igazsagosnak hitt megoldaskent onmegsemmisitesbe torkollik,amennyiben valamilyen latas befolyasolo modszert nem dolgoz ki onmaganak.Mindannyian a tokeletlenseg kulonbozo szintjen allunk,s igy onmagunk elfogadasara ket megoldas kinalkozik.Az egyik nyivanvaloan,es leg altalanosabban hasznalt modszer a megfelelo onvedelemmel ellatott vedoszemuveg allando alkalmazasa.Ez a szemuveg megfoszt minket tokeletlensegunk valodi szintjenek ismeretetol.Gondosan ugyelnunk kell azonban a kornyezet tisztogato szandekara.Ez a gondossag igen sok konfliktus forrasava valik rendszerint,hisz mindenkinek a szemuvege mas modon szennyezett az onismeret ellen,s igy mindenki maskent lat engem,mint onmagam.A szerencse csupan az,hogy a szemuveges emberek tekintete jellemzoen onmagukra iranyul,s igy a kulvilag eltero latasmodja nem kulonosebben zavarja oket.Leg konnyebben rajuk ismerhetunk,ha kritizaljuk oket valodi,alapos kritikakkal.Ezek a szemuveges emberek fektelen duhre,vagy onmegsemmisito letargiaba jutnak,amint a szamunkra valosnak velt allapotukra probalunk ra vilagitani.A masik modszer,a bolcs emberek modszere.Ok tudomasul veszik emberi korlataikat,es alazatot gyakorolnak,hisz bolcsessegukkel mar tudjak,hogy mi mindenrol nincs fogalmuk.OK AZOK,AKIKNEK VAN MIRE SZERENYKEDNIUK.Mig a szemuveges emberek minduntalan kenytelenek onmaguk szamara bizonyitani emberi nagysagukat oly modon,hogy dicsergetik masoknak onmagukat abban a remenyben,hogy talan egyszer ok is elhiszik,amit hazudoznak,addig a bolcs emberek szerenyen meghuzodnak bolcsesseguk arnyekocskajaban.A bolcs embert lehet kritizalni,mert az nem zavarja,-mint a szemuvegeseket- a gondosan felepitetett alomvilaguk,hisz ok a valosagban elnek.Alapos kritikaink oket meg kivancsibba teszik az oket korulvevo vilag irant.Ok rendkivul kivancsi emberek.Tudas szomjuk kielegithetetlen,de ismereteik viszonylatossagaban sosem ketelkednek.Ok nem az IGAZSAGROL beszelnek,hanem az altaluk megismert igazsagrol.Ezekrol keveset tudok,mert altalaban messze allnak tollem....Milyen az onismereted?Mennyire vagy kepes meghallgatni,es elfogadni a teged ert kritikakat?Hogy erzed magad a borodben?Valaszaid boldogsagod,es eredmenyesseged merteket tukrozik.
A Holt-tenger menti meredek mészkősziklák között mintegy háromszáz éven keresztül éltek az esszénusok, akik csömört kapva saját vallási és politikai vezetőik korruptságától inkább a társadalmon kívüliséget választották, s hogy ezzel is beteljesítsék a próféta szavait: „készítsetek utat a pusztában”. Hogy kinek? Természetesen a megígért Messiásnak (Felkent), Izrael Szentjének és Szabadítójának, akit számos néven emlegettek: Ember Fia, Dávid Fia, József Fia, Vesszőszál, Vigasztalás Fia stb.
A Megszabadulás hét lépése:
(1) jó szándék,
(2) jó társaság- és jellem,
(3) jó tettek,
(4) spirituális életvitel,
(5) az Isteniség közelében élni,
(6) az Isteni Természet és Boldogság megtapasztalása és
(7) eggyé válni az Istenivel.
A hétféle Isteni Erő:
(1) az Értelem Ereje,
(2) a Helyes tettek Ereje,
(3) a kettősség-nélküli, egyesítő Tudás Ereje,
(4) az Egyetemes Isteni Szeretet Ereje,
(5) a jóakaratú Alkotó Tevékenység Ereje,
(6) az Önfeláldozás Ereje és
(7) a JÓSZÍVŰSÉG Ereje.
ARHAT
(szanszkrit), páli nyelven ARAHANT („érdemes
ember”), a buddhizmusban a tökéletessé vált ember, aki felismerte a
létezés igazi természetét, és elérte a nirvánát (szellemi
megvilágosodást). Az arhat, megszabadítva magát a vágy kötelékeitől,
nem fog többé újjászületni.
A théraváda hagyományban az
arhat-állapotot tartják a buddhista igazi céljának. A páli szövegek az
elérés négy szakaszát írják le:
1. „az áramlatba belépett”
- vagyis a megtért (szotápanna) - állapota, mely a Buddhát, a tanítást
(dhamma) és a rendet (szangha) illető téves hiedelmek és kétségek
legyőzése által érhető el;
2.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás