Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Ébredő Szívek oldalán!
Csatlakozz te is Közösségünkhöz "Amit szeretünk, az szomorúságot, fájdalmat, szenvedést, bánatot, gyötrelmet okoz azáltal, hogy szeretjük." - Gótama
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ébredő Szívek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Boldogok a szívükben
tiszták, mert
ők látni fogják Istent.

A szív - nem csak testünk motorja, hanem - átvitt értelemben és sokkal hangsúlyozottabban a lelkünk szentélye is. Életünk központja, ahonnan minden jó és rossz gondolat származik, vágyaink hangos szülőotthona és csendes temetője is egyben. Gondolataink, szándékaink valójában a szívünkben születnek. Értelmünk tulajdonképpen csak a második állomás.
A Tiszta Tudat karmája és jelképe az "ezerszirmú" szent virág, a fehér lótusz. A szív csakra mudrája, ahogy a zöld is a szív csakra színe. Azt jelképezi, hogy az alkotók szeretettel és alázattal viseltetnek az olvasók iránt, munkájuk iránt, illetve szeretet vezérli munkájukat. Az ide érkező olvasók pedig a szív ösvényén haladnak. Ezért a - szerintünk - legfontosabb, a szívet, érzelmeket tisztító mudrát, vagyis kéztartást mutatjuk be olvasóinknak.
|
|
|
Hogy másként érezhessük a világot, meg kell változtatnunk hiedelmeinket: hagynunk kell, hogy a múlt tovaszálljon, jobban kell figyelnünk a jelenre, és el kell oszlatnunk a bennünk lévő félelmet. Sok út vezet a belső átalakuláshoz és a lelki békéhez. Ezzel a néhány gondolattal bevezetést kívánok nyújtani azok számára, akik személyi átalakuláson akarnak átmenni, hogy életüket ne a kapni vágyás és a félelem jellemezze, hanem az adni akarás és a szeretet.
Az emberi elme csatornaként, szűrőként, információ begyűjtőként és felosztóként működik. Ugyanakkor elme szinten teremtő, ezáltal befolyásoló hatású. Másrészről a legnagyobb csapda, amit magunknak állítottunk.
Elménk tudatosságunkból születik, agyműködésünk által. Tudatosságunk és most léttudatról, a fizikai szinteken túlmutató tudatosságról beszélek, isteni rezgésmintánk, Fényvibrációnk. Innen indul ki minden…Tudatunk isteni, elménk emberi szinteken gondolkodik.
Az emberi test hét energiaközponttal rendelkezik.
Ezeknek a centrumoknak mindegyike egy spirituális leckét foglal magába,
amelyet el kell sajátítanunk ahhoz, hogy egy magasabb tudatszintre
lépjük.
A csakrarendszer a fejlődés hét lépcsőfokán történő áthaladást
ábrázolja:- a fizikai világtól a trancendes felé haladunk.
Minden egyes szakaszban egy mélyebb megértést teszünk a spirituális és a
személyes erőnket illetően.
Minden egyes csakra egy spirituális leckét és kihívást képvisel.
"Az istenek mindenképpen azt
akarták, hogy a világegyetem bölcsességének titka csak akkor kerüljön az emberek kezébe, ha már elég érettek rá. Ezért aztán
elhatározták, hogy mindaddig őrizni fogják egy biztos rejtekhelyen, míg
a halandók meg nem érnek annak megértésére.
Összegyűltek egy tanácskozásra, hogy eldöntsék, hová rejthetnék el a
titkot.
Egyikőjük azt mondta, hogy vigyék fel a bölcsességet a legmagasabb
hegycsúcsra.
De gyorsan belátták, hogy az ember hamarosan az összes hegycsúcsot meg
fogja hódítani, tehát ott a bölcsesség titka nincs biztonságban.
A fény mennyei adományként sugárzó, éltető energia. A fény úgy hat a nyitott lélekre, miként a kánikulában meglibbenő, hűs szellő. Kalmárok rikácsolása közben a halkan suttanó, jó szó. Durva kezek szorítása után a simogató, puha kéz. Minél több kívülről érkező fény felé tárjuk ki lelkünk, annál erősebb lesz a bennünk világító belső. A fénnyel telt lélek sugárzik. Világító toronyként jelzi a helyes utat, vagy a menedéket a sötétben bolyongóknak.
Egyetlen „anyagi pillanat” alatt tehát 16 (ill. 17) tudati
pillanat zajlik le, legalábbis az abhidharmikák ennyi tudatpillanatot
számláltak össze egy teljes tapasztalási processzus - azaz a
megjelenő tárgy ingerétől a tárgy tudatossá válásáig és
földolgozásáig terjedő – „időegységen” belül. A 16 tudatpillanat „ideje”
alatt a következő történések játszódnak le:
- Bhavanga: a
tudat öntudatlan nyugalmi állapotban van (2 pillanat)
-
Bhavanga-csalanáni: ez az állapot megzavarodik (1 pillanat)
-
Pancsadvárávajjana: a tudat éberré válik, a figyelem az öt kapu felé
fordul (1 pillanat)
- Csakkhuvidzsnyána: érzés, benyomás keletkezik
(1 pillanat)
- Szampathiccsanna: megtörténik a befogadás, vagy
illeszkedés (1 pil- lanat)
- Santirana: a tudat megkülönbözteti,
megvizsgálja a befogadott tárgyat (1 pillanat)
- Votthapana:
meghatározza azt (1 pillanat)
- Dzsavana: értelmezi, teljesen
megismeri (7 pillanat)
- Tadárammana: végül megtartja, emlékként
rögzíti (1 vagy 2 pillanat)
Az elme nyugalmi állapotból indul (bhavanga), ez a mélyálom
állapota is. Az ébrenlét során minden egyes
érzékelési folyamat
végén ide tér vissza az elme.
Őszentsége Dudzsom Rinpócse
tanítása
Teljes megszabadulásunkig a
test létezik, a szenvedés létezik és a „három drágaság” létezik, hogy
menedéket tudjunk bennük venni.
Tehát külsőleg mondva, odaadással
menedéket kell vennünk a Buddhában, a Dharmában és a Szanghában. De
belülről nézve a Buddha, a Dharma és a Szangha szimbolikus, mély és
ügyes mód hogy kijussunk a létforgatagból. Az abszolút igazság
szempontjából, még a Buddha, Dharma, Szangha is bennünk van.
Ebben a beszédben Sri Chinmoy leírja saját spirituális útját, a szív útját.
A mi utunk lényegében a szív útja, és nem az elme útja. Ez nem jelenti
azt, hogy mi kritizáljuk az elme útját. Ez messze áll tőlünk. Egyszerűen
csak úgy érezzük, hogy minket a szív útja visz gyorsabban a célba.
Tegyük fel, hogy el szeretnénk jutni egy bizonyos helyre, amely
háromszáz mérföldnyire van innen. Úti célunkat elérhetjük gyalog, de
repülővel is. Kétségtelen, hogy célom sokkal gyorsabban elérem egy
sugárhajtású repülővel.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás